Enormt trött efter mentalt stressig tid, normalt? Vad göra?
Vill inte avslöja vem jag är då jag har många irl vänner här på FL. Men veckorna före jul och strax därefter hände mycket i mitt liv. Inga jättetraumatiska grejer (inte dödsfall eller sånt allvarligt) men många saker skedde på en gång. Misstanke om sjukdom hos en nära anhörig som nu visats sig vara bra på alla provsvar så nu vet vi att det inte var så allvarligt som vi befarade. En annan sak som hände i samma veva var att en "längre konflikt" med en annan släkting tog en ny vändning och förvånade mig och min familj mycket till de positiva. Alltså två stora lättnader kom på en gång. Julen och stress kring den kom i samma veva som allt detta. Sen tog mitt jobb "en ny vändning" så nu känner jag mig väldigt lättad och känner mer arbetsglädje. I samma veva som allt detta bokade vi en längre efterlängtad resa (till hösten) för mig och mina barn och min man.
Jag upplevde att allt detta tillsammans gjorde att en stor anspänning släppte. Egentligen är det ju bara "roliga" och "positiva" saker som skett. Allt på en och samma gång. Nu när allt detta skett känner jag sån trötthet. Enorm trötthet. Är detta normalt, att känna så??
Jag beter mig nästan som en "deprimerad" och visste man inte att jag är mer lättad och lyckligare än på länge skulle man nog tro att jag var deprimerad.
I fredags somnade jag redan kl. 21 ( ) och sov till 9. Ändå enormt trött igår. Sjukligt trött. Igår kväll kund ejag inte hålla mig upp längre än till 22.30 och sov sen till 9 imorse igen (helg). Känner sån trötthet. Har börjat ta lite järntabletter för jag tänkte att jag inte gjort de på länge och de kanske är därför jag mår som jag mår. Jga har två barn så trötthet av graviditet vet jag vad det är och det är nästan så det känns i kroppen. Men det kan uteslutas i mitt fall. Igår grät jag hela dagen och kände inte alls igen mig. Min man vet tack o lov vad som hänt i mitt liv sista tiden.
Min fråga och önskan om boll-plank är om det är NORMALT att vara jättetrött efter att man varit med om mycket stress och oro (sjukdom, konflikt, jobbet och resan)
Är jag demprimerad?
Hur "botar" man denna trötthet? Vad ska jag göra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-16 15:13
...till saken hör att när anhörigas sjukdom var, konflikten med andra personen var igång så kände jag ingen trötthet alls. Då var det jobbigt men jag upplevde ingen trötthet. Det är nu EFTERÅT som all trötthet kommit.