• inga76

Ny madrass till gammal spjälsäng (110x55)?

Någon som vet var man möjligen kan få tag på en ny madrass till en spjälsäng med måtten 110x55? Vi har fått en till skänks (det är IKEAs gamla Gullivermodell tror jag) men madrassen är långt ifrån fräsch och det känns inte så kul att tänka att bebisen ska sova på den... Men jag hittar ingen som tillverkar madrasser i de måtten! Någon som har en aning om var man skulle kunna få tag på en?? Väldigt tacksam för alla tips?

• Svar på tråden Ny madrass till gammal spjälsäng (110x55)?
  • Philippa

Köp en madrass och klipp till den med saxen, så gjorde vi

• lillgarden

Håler med Trollpackan, hittar ni ingen så köp en större och klipp till. Gjorde vi med vaggan vi fick av sambons farmor. :)

• caroline88

Babyproffsen har! Vi köpte där! Har oxå det måttet på vår :)

• Linastrumpan

Ikea säljer madrasser till "gamla" sängar också men dessa måste man beställa. Eller de gjjorde det för 1år sedan i alla fall när jag köpte min....

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Theli

Även på Kungsängen kan man måttbeställa madrasser i skumgummi. De finns i 3 olika tjocklekar, vi beställde en 5 cm, kostade 68 kr, + leveranskostnad ca 50 kr (leverans till butiken, där vi hämtade den).

• maymiracle
    caroline88 skrev 2011-01-16 19:05:45 följande:
    Babyproffsen har! Vi köpte där! Har oxå det måttet på vår :)
    Flikar in här eftersom jag har samma problem. Var på babyproffsen idag men deras minsta madrasser är 55 x115 cm, 5 ynka cm för lång alltså och jag vill inte köpa och skära. Vilket babyproffsen har du som hittat en där köpt från? Kan man beställa via nätet från dem? Känns onödigt att specialbeställa...då blir det nog ett nytt spjälsängsinköp för oss istället.

Gärna fler tips om madrasser i stl 55x110 cm som redan är färdiga  :)
  • inga76

Det här är ju kanske inaktuellt nu, men vi köpte alltså 115x55 på Babyproffsen Backaplan i Göteborg och tryckte ned i sängen, det var inga problem att få plats med den. De kunde också ta in specialmått om vi hade velat ha 112x55, tror det var från NG Baby - det skulle tagit några veckor men inte varit dyrare än den vanliga madrassen.

Svar på tråden Ny madrass till gammal spjälsäng (110x55)?