• Tvillingmamma09

Dafgårds färdigrätter GI, nyttiga eller skräp?

Ska börja köra på GI och har då sett att dafgård har färdiga rätter som jag kan se som praktiskt att ha hemma i frysen om man är trött någon dag och inte orkar laga mat (händer nog ganska ofta), men funderar på om de verkligen är så nyttigt som dom försöker säga? Eller kommer de bli helt fel med min viktminskning?

• Svar på tråden Dafgårds färdigrätter GI, nyttiga eller skräp?
  • lunkentuss

Klart det finns färdigrätter/frysmat som är helt okej, men du får ta o läsa innehållsförteckningen o energifördelning helt enkelt =) Alla tex findusrätter är ju inte bra, men nån enstaka kan ju v. Man får kolla bak på paketet :)

• Tvillingmamma09

Okej, känner mig så dålig på vad som är bra och inte bara ;)

• lunkentuss

jaa, det är kanske inte det lättaste =) Jag brukar kolla kaloriinnehållet, så det inte skenar iväg.. O sen även med mättade fetter o snabba kolhydrater. Och hellre en rätt med högt proteininnehåll o mer fett än kolhydrater o isåfall långsamma kolhydrater (fullkorn osv)

Sen är ju en del nog med tillsatser o E-ämnen osv o är det inga eller få är ju det bra, men ska man bara käka detta nån enstaka gång så ligger inte det på min prio 1 lista att kolla

Svar på tråden Dafgårds färdigrätter GI, nyttiga eller skräp?