• mallebralle

    NI som gjort IVF - hur många äggblåsor?

    Hur många äggblåsor har ni haft vid IVF? Görs äggplock även om det är få äggblåsor (2,3,4 mm stycken)
    Eller avbryts behandlingen om man blivit för understimulerad och för få äggblåsor bildats?

    Är nyfiken på era erfarenheter eller om någon annan vet :)


    / I väntan på IVF


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-16 19:48
    2,3,4 med mera ska det stå :) kan nog uppfattas som millimeter!
  • Svar på tråden NI som gjort IVF - hur många äggblåsor?
  • Zinfandel

    Nejdå, det räcker med 1 ;) En väninna hade just bara 1 och har idag en liten son! Men naturligtvis hoppas man på fler eftersom alla inte befruktas/överlever och för att ladda frysen.

  • Dummle
    mallebralle skrev 2011-01-16 19:46:29 följande:

    Hur många äggblåsor har ni haft vid IVF? Görs äggplock även om det är få äggblåsor (2,3,4 mm stycken)
    Eller avbryts behandlingen om man blivit för understimulerad och för få äggblåsor bildats?

    Är nyfiken på era erfarenheter eller om någon annan vet :)


    / I väntan på IVF


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-16 19:48
    2,3,4 med mera ska det stå :) kan nog uppfattas som millimeter!
    8 =)
  • Pimpinellan

    IVF 1: 6 blåsor,4 ägg,inget ET
    IVF 2: 10 blåsor,6 ägg,5 befruktade,ET,till frysen,gravid men MA
    IVF 3: 4 blåsor,2 mogna ägg,ET
    IVF 4: 3 blåsor,1 moget ägg,inget ET
    IVF 5: 8 blåsor,6 ägg,inget ET
    IVF 6: 7 blåsor,men bara 2 växte på sig,insemination istället
    IVF 7: 5 äggblåsor,spontan äl,gravid,men missfall

  • Kelsson1

    De tog ut 15st varav 12st var mogna och 7st befruktades o delade på sig som de skulle. Vi fick tillbaka 1 och resten frystes ner.

  • Inanna Li

    Jag hade 21 äggblåsor. 18 tillräckligt stora för att  plockas. 15 av dessa innehöll ägg. 13 mogna blev normalt befruktade. 2 st 3-dagars till mig och 3 st femdagarsodlade gick till frysen.

  • Gloxi
    Inanna Li skrev 2011-01-26 16:56:38 följande:
    Jag hade 21 äggblåsor. 18 tillräckligt stora för att  plockas. 15 av dessa innehöll ägg. 13 mogna blev normalt befruktade. 2 st 3-dagars till mig och 3 st femdagarsodlade gick till frysen.
    Du producerar ju ägg som tonåring! Skrattande
  • kattenizze

    Nu senast hade jag dryga 20 blåsor, fick ut 8 mogna ägg, inget befruktades. Nästa gång blir det mikroinjektion.

  • Inanna Li
    Miss Cph skrev 2011-01-26 22:20:06 följande:
    Du producerar ju ägg som tonåring! Skrattande
    Solig Det gör att jag fortfarande har hopp om att lyckas till slut. Trots min i IVF-sammanhang höga ålder. Känns ändå lite stressigt att fylla 43 i år!
Svar på tråden NI som gjort IVF - hur många äggblåsor?