• mallebralle

NI som gjort IVF - hur många äggblåsor?

Hur många äggblåsor har ni haft vid IVF? Görs äggplock även om det är få äggblåsor (2,3,4 mm stycken)
    Eller avbryts behandlingen om man blivit för understimulerad och för få äggblåsor bildats?

Är nyfiken på era erfarenheter eller om någon annan vet :)

/ I väntan på IVF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-16 19:48
    2,3,4 med mera ska det stå :) kan nog uppfattas som millimeter!
  • Svar på tråden NI som gjort IVF - hur många äggblåsor?
  • Gloxi
    Inanna Li skrev 2011-01-27 12:13:24 följande:
    Solig Det gör att jag fortfarande har hopp om att lyckas till slut. Trots min i IVF-sammanhang höga ålder. Känns ändå lite stressigt att fylla 43 i år!
    Klart du kommer att lyckas! {#emotions_dlg.flower}
  • Alondra

Jag hade 30 äggblåsor varav 20 ägg som befruktades, fick tillbaka ett guldägg som blev min dotter och två ägg till frysen. Jag var på gränsen till överstimulerad. Nu i efterhand när jag läser om alla andra som har fått många ägg till frysen undrar jag  varför jag fick så några till frysen?

• Lindis1974

Jag vet inte hur många äggblåsor men 8 ägg 7 befruktades. 1 till mig och 5 till frysen.
    Blev gravid med de flesta men fick tyvärr tvångsavbryta i v 15 pga kromosomfel hos barnet. Hoppas på de 5 i frysen ...

• LS 1976

Hej!  Jag hade ÄP i fredags, de fick ut 11 ägg. Väntar med spänning hur det gått under helgen. På tis är det planerat ET. I somras fick de ut 5 ägg men inget befruktades. Denna gång skulle de använda mikroinjektion.

• lillamillan
    Alondra skrev 2011-02-06 11:09:09 följande:
    Jag hade 30 äggblåsor varav 20 ägg som befruktades, fick tillbaka ett guldägg som blev min dotter och två ägg till frysen. Jag var på gränsen till överstimulerad. Nu i efterhand när jag läser om alla andra som har fått många ägg till frysen undrar jag  varför jag fick så några till frysen?
    Vi har preics påbörjat vår nedreglering inför ifv. Jag tog upp frågan ang embyon till frysen och då sa de på sophia hemmet att endast 1/3 av paren som behandlades får ägg till frysen. De fryser enbart ner ägg som är perfekta. Ägg som skulle överleva och ev bli barn vid färskförsök men som ändå ej anses som perfekta överlever troligen inte nerfrysning och upptinin så därför kastas de och inte fryses in. Himla slöseri enligt mig men så sa hon att de gör. Och inte kunde man få två ägg insatta om det fanns ett perfekt heller.
  • albatross74

Hej,

Angående Zinfandels inlägg om väninna som bara hade ett ägg.

Jag är i slutet av sprutfasen på högsta dos. När jag var på ultraljud förra veckan såg man 4 ägg, men det var bara två som var lite större ca 14 mm. Läkaren verkade tycka att detta var ett dåligt resultat och började prata om att avbryta det hela då det tydligen krävs 3 ägg för att de ska göra ägguttag. Jag fick 3 dagar på mig och ska på ny undersökning imorgon. Ser det inte bättre ut tänker de avbryta.

Jag tycker det känns väldigt snopet att de inte ens tänker försöka med de ägg som faktiskt bildats efter att jag genomgått denna långa behandling.

Undrar om detta är något som skiljer sig från klinik till klinik?

Någon som varit med om liknande, vad kan jag göra???

Tack på förhand

• tulip79

Vi har behandlats med microinjektioner.

Första gången (långa metoden) 27 st (14 befruktade - 8 till frysen)
    Andra gången (korta metoden) 12 st (4 befruktade - 3 till frysen)
    Tredje gången (korta metoden) 14 st (11 befruktade - 8 till frysen) 

• Corri

Hej!

Hoppar in i tråden och hoppas kunna få svar på min fråga

Den 22 februari är det den stora dagen för mig o min sambo - vi ska börja med IVF på Oxbacksklinken.

Jag o min sambo pratar jättemycket om detta - och har många obesvarade frågor som vi säkerligen får svar på den 22 feb när vi ska träffa våran läkaren.

Det jag vill höra med er är : Om vi vill sätta in två embryon istället för ett - får vi det? Och räknas det som ett försök eller två försök?

• Kelsson1

Corri: För att få två tillbaka verkar bero på var man går, hur gammal man är o hur bra embryona är. Vi fick blankt nej från FC i Stockholm. Kan eventuellt få tillbaka två efter tre misslyckade färskförsök inte före. Men har hört från andra att de av olika anledningar fått tillbaka två.

• jaghetersophia

Jag hade 4 blåsor men bara 3 ägg då en blåsa var tom. bra kvalitet på alla 3 blev det och idag är ett av dem vår dotter på 1 år :)

Svar på tråden NI som gjort IVF - hur många äggblåsor?