Inlägg från: mamma till tre busungar |Visa alla inlägg
  • mamma till tre busungar

Hur länge kan man ha kvar symptomen efter DVT och lungemboli?........:(

Hur menar du med svajiga värden? Hur svajiga? Vem sköter medicineringen?

Apropå återhämtning så är det tyvärr så att en del får bestående men Använder du kompressionsstrumpa?

Anonym skrev 2011-01-16 21:01:43 följande:
    glömde: jag lämnar prov på VC, dom skickas sen till PK mottagningen i närliggande stad
    Hur länge har man planerat att du ska medicinera? Är koagulationsutredning planerad?
    Anonym skrev 2011-01-16 21:00:33 följande:
    Ja det är det jag reagerat på, att det blivit värre igen:( känns ju inte så normalt precis...

Jag har legat på 2,8 som högst. de sista ggrna så har jag haft 1,9   1,7   och 1,8 . Har flera ggr hoppat mellan runt 2,3-1,7. Var nere på 1,4 som lägst. Då fick jag köra en hel vecka extra med sprutor också för att få upp värdet snabbt.
    Jag har lämnat prov nästan varje vecka nu i 5 månader och har fått ändra min dos från 0.5 tablett per dag till 3/dag som jag tar just nu....

Jag har haft strumpan de första månaderna varje dag. Men det sista har jag varit utan en del. Och det har gått bra, men så en dag hade jag sjukt ont...kunde inte sova , fick ta panodil och ta på stödstrumpan innan jag la mig och var tvungen att sova med den på för att trycket skulle släppa. Den kvällen gjorde det lika ont som när jag hade proppen i benet....

Är det vanligt med såna bestående men som jag beskrev i lungan också?
    Stödstrumpan ska du nog använda...jag vet, skittrist!

Alltså, nedsatt lungkapacitet kan du ju ha, men tycker inte du borde ha ont?

Anonym skrev 2011-01-16 21:10:11 följande:
    6 månader först är det sagt...och den tiden är ju snart slut....

Jag lämnade en massa rör med blod som skulle till GBG för utredning  den dagen jag kom in till sjukhuset. De svaren hade läkaren fått in i november. Han lovade mig att ringa med resultaten veckan därpå, men hörde aldrig av sig....

Sen sa han att dom ska ta bort waranet för att sen efter nån veckas tid göra en till utredning...
    Men jag tror inte ett skvatt på vad dom säger föränn jag ser det med egna ögon.....litar inte särskilt mkt på läkarna tyvärr:(
    Jag vet inte hur det kommer gå till, känner mig jätteorolig för att gå av behandlingen, tänk om det skulle hända igen....:(
    Fast koagulationsutredning brukar ju inte göras akut...så det första var nog ingen regelrätt utredning.

Man brukar göra så att Waranet är kvar, man tar de prover som kan tas trots Waranmedicinering. Får man inget napp där sätter man ut Waran och tar resterande prover. Vem är ansvarig för utredning? Hur gammal är du?
Svar på tråden Hur länge kan man ha kvar symptomen efter DVT och lungemboli?........:(