• snobben

Julklappsrim

Nu lackas det ju mot jul och om några dagar är det redan första advent.

Julklappar ska slås in och kanske rimmas till. Här kan vi ju hjälpa varann med rim och verser

• Svar på tråden Julklappsrim
  • A73H

Ok, proudWoman:
    "Hardware, software, apple, dell
    med detta kan du nog fylla din kväll
    men när du är färdig så glöm inte mig
    som IRL troget väntar på dig"...=) Trött rim, men kanske har du fått några ideér...

• elliis

Någon som kan hjälpa mig med ett rim till julklappen till min sambo. jag har köpt xenon ljus till hans bil. Komemr inte på något bra rim. Vill få med att han inte behöver vara avundsjuk på andra nu längre. Eftersom han alltid säger åhh dom har xenon jag vill också ha
    Någon som har något bra förslag?=)

• A73H

Xenonljusen: "Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma. Nån ligger vaken i enslig gård mitt under midnattstimma. Tänker på bilen han såg häromdan med asfräcka ljus glida runt här i stan. Här ska du få stackars kraken, så slipper din bil vara naken!"

• Dino78

A73H - Du borde skaffa detta som jobb

Förrförra julen köpte jag en pyjamas åt mitt kusinbarn, hittade ingen i liten storlek (vet inte hur jag inte kunde hitta det då!) så jag köpte en som hon kunde växa i. Kom på ett bra rim då som blev populärt:

"Nu får ni hålla Alva vaken, annars får hon sova naken
    För det som ligger här uti, tar ett tag att växa i"

Å andra sidan är det inte direkt bra men iaf

• A73H

Tack Dino! Ditt rim var heller inte så tokigt!!! =)
    Det ÄR ju så roligt med ord!!!! Ingen mer?....

• snobben

Åh, jag är så kass på att rimma.
    Har en förstorad bild på min bror som liten som jag ska rama in och ge honom...nåt rim på det?

• Lola Jämtland

"Liten blir stor
    God Jul lille bror"

Äh fasiken...urkass ju...

Svar på tråden Julklappsrim