• Längtandsfull

Någon som provat Mirakeldrycken för att få igång förlossningen? Vad blev resultatet?

Mirakeldrycken:
    1.5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 matskedar honung eller lönnsirap
    2 matskedar färskriven ingefära
    2 teskedar cayennepeppar

Den smakar vidrigt därför jag undrar lite om den innan jag ger mig på den
    Sen tycker jag det är kul att höra vad för resultat ni som druckit fått av den..

Är det någon som provat denna för att få igång förlossningn?
    Hur funkade det för dig? och vilken vecka var du i då? (ex:37+5)

Kännde du nått efteråt.

PS:
    Vet att många anser att man inte kan göra NÅGOT för att få igång en förlossning utan att det händer när barnet är redo men det är inte det jag vill höra nu utan jag vill höra resultatet från er som provat den / har erfarenhet av den.
  • Svar på tråden Någon som provat Mirakeldrycken för att få igång förlossningen? Vad blev resultatet?
  • Cjes83

Vill jag oxå veta :) är färdig med denna graviditet och alla förvärkar/värkar sammandragningar utan att det händer mer än man öppnat sig 1 cm och tappen är påverkad men inte utplånad! v. 36+6 idag är jag i iaf.

• Längtandsfull
    Cjes83 skrev 2011-01-17 18:47:29 följande:
    Vill jag oxå veta :) är färdig med denna graviditet och alla förvärkar/värkar sammandragningar utan att det händer mer än man öppnat sig 1 cm och tappen är påverkad men inte utplånad! v. 36+6 idag är jag i iaf.
    Ja visst hade det varit kul att vet om den fungerar..
    Jag är i Vecka 37+3 idag och är så trött på detta nu..
    Foglossningarna tar död på mig och jag kan inte ta hand om sonen fullt ut..
    Vill bara vänta tills min mamma kommer hem från Åre på Lördag.
    Så vi har barnvakt till sonen

Hoppas någon vill svara..
  • YeNniTa

Kom igen jag vill ocksååå veta :D

• capernaum

jag provade den vid förra gravidteten med sonen, var då på bf+10 men inget hände, jo en jävla halsbränna:P tror att kroppen måste vara redo å bebisen också för att den ska funka:)

• Alexandrisss

Jag undrar verkligen varför man vill ha ut barnet för tidigt?? Har själv bf om två dagar och den är ju kvar i magen av en anledning och det är för att den inte är redo att komma än!

• Cjes83

Jag personligen vill få ut min bebis tidigare då jag har och haft så mycket besvär med förvärkar/värkar och sammandragningar under en lång period nu. Dessa har blivit mer intensiva dom sista 2 veckorna nu. Har öppnat mig och tappen är påverkad men inte tillräckligt. Legat inne på förlossningen 3 ggr, har även fått högt blodtryck nu i slutet. har även andra besvär.
    BM och läkare tror att den kommer tidigare och säger att det gör inget o dom kommer inte att stoppa det isf. Min bebis är även lite större än genomsnittet så den väger tillräckligt. Ska även få göra ett sista UL på torsdag för o kolla vad den väger då.

• Theréze

På dagen bf+2 drack jag ingefärste. På kvällen på bf+2 gjorde jag pizza och hade på lite cayennepeppar. Jag måste ha haft ett helt galet ögonmått, för det blev så galet starkt att det brände på tungan. Tidigt på morgonen bf+3 satte förlossningen igång och på bf+4 är pyret fött.

Jag vet inte om det beror på cayennepepparn och ingefäran eller om det hade startat ändå.

• Längtandsfull
    Alexandrisss skrev 2011-01-18 09:46:17 följande:
    Jag undrar verkligen varför man vill ha ut barnet för tidigt?? Har själv bf om två dagar och den är ju kvar i magen av en anledning och det är för att den inte är redo att komma än!
    Jag vill att bäbisen skall komma pga jag har jätte problem med foglossningar och kan inte till 100 procent ta han om sonen.
    Det är den största anledningen.
    Sen så är risken stor att bäbisen kommer på min och sonens födelsedag och det vill jag verkligen inte..
    Hade inte alls varit kul att alla 3 fyller år samma dag.

Bäbisen är ju endå klar så det är ju ingen fara om det skulle starta..

Kul att någon iallafall vill dela med sig.. Hoppas det kommer fler..
    Vill veta om det fungerar eller inte.
  • Nammisen

Var i V40 när jag drack denna. Drack halva på kvällen och kvällen efter drog det igång så jag slapp dricka den andra halvan oxå. Sen tog det nästan 1,5 dygn innan hon var ute. Jag är nu bf+4 och drack denna i förrgår vilket bara har resulterat i kraftiga förvärkar sen dess. Får hoppas på att det funkar denna gång också

• Längtandsfull
    Nammisen skrev 2011-01-18 21:26:17 följande:
    Var i V40 när jag drack denna. Drack halva på kvällen och kvällen efter drog det igång så jag slapp dricka den andra halvan oxå. Sen tog det nästan 1,5 dygn innan hon var ute. Jag är nu bf+4 och drack denna i förrgår vilket bara har resulterat i kraftiga förvärkar sen dess. Får hoppas på att det funkar denna gång också
    Håller tummarna för dig..
  • Trollmor78

=) Ha,ha...När jag fick sonen som nu är 3år. JAG PROVADE allt som säga sätta igång  BF (gick över 2v)!! Men jag kan säga att ingenting hjälper det är bara och vänta ut. Och om nån råkar testa nåt av kurerna och kommer igång skulle det ha kommit igång i allafall då.
    Jag testa allt jag kom åt på internet och från äldre personen:
    Äta annanas
    pepparkakor
    "drycken ni pratar om"
    Hallonextrakt te
    städa
    Färdknäppen
    Jogga ( Hade gått över tiden 1v)
    upp och ner för en backe
    Sen var det massa annat som jag inte kommer på nu =(
    Bebben kommer när den är klar eller sätts igång som min son. =)
    Lycka till!

• Längtandsfull
    Trollmor78 skrev 2011-01-21 15:28:11 följande:
    =) Ha,ha...När jag fick sonen som nu är 3år. JAG PROVADE allt som säga sätta igång  BF (gick över 2v)!! Men jag kan säga att ingenting hjälper det är bara och vänta ut. Och om nån råkar testa nåt av kurerna och kommer igång skulle det ha kommit igång i allafall då.
    Jag testa allt jag kom åt på internet och från äldre personen:
    Äta annanas
    pepparkakor
    "drycken ni pratar om"
    Hallonextrakt te
    städa
    Färdknäppen
    Jogga ( Hade gått över tiden 1v)
    upp och ner för en backe
    Sen var det massa annat som jag inte kommer på nu =(
    Bebben kommer när den är klar eller sätts igång som min son. =)
    Lycka till!
    Hade du läst första inlägget jag skrev så står det med fet stil att jag inte ville höra att det startar när det är redo.
    Utan jag ville höra erfarenheter av dom som druckit drycken.
  • lillmaggen77

Ursäkta mig ts, du fick ju faktiskt just veta av trollmor att den INTE funkade på henne, vill du bara höra positiva (ur din synvinkel) svar eller? objektivt....

• Längtandsfull
    lillmaggen77 skrev 2011-01-21 16:38:10 följande:
    Ursäkta mig ts, du fick ju faktiskt just veta av trollmor att den INTE funkade på henne, vill du bara höra positiva (ur din synvinkel) svar eller? objektivt....
    Nej verkligen inte.. JAg vill höra både possitiva och negativa men jag tolkade trollmors inlägg som att det finns endå inget man kan göra så det är bara att vänta.

och det är precis det svaret jag inte vill ha...
  • YourSoFine86

Provade den för snart två år sen. Den funkade inte alls! Smakade enbart vidrigt! Det som funkade för mig var att ge mig ut i skogen och lufsa i snön.
    Hoppas ni harer bebis snart!!

• Längtandsfull
    YourSoFine86 skrev 2011-01-21 20:40:40 följande:
    Provade den för snart två år sen. Den funkade inte alls! Smakade enbart vidrigt! Det som funkade för mig var att ge mig ut i skogen och lufsa i snön.
    Hoppas ni harer bebis snart!!
    ok.. då skall jag nog glömma den

Skall på fest imon så kanske skall försöka röra mig så mycket som möjligt..
    Kan tyvärr inte gå riktigt pga jobbiga foglossninger men jag skall göra allt jag kan
  • Iasor

Jag provade den o v.39+6. Testade färdknäppen oxå samma kväll o visst. På natten satte det igång... Men jag vet inte. Emma föddes på BF. :) svårt att veta vad det är som sätter fart på förlossningen.

Drycken va iaf vidrig!! :)

Svar på tråden Någon som provat Mirakeldrycken för att få igång förlossningen? Vad blev resultatet?