Hur göra?
Min son är 4 månader och äter nan1 men han äter var tredje timme och verkar inte hålla sig längre än det. Ska man byta till något annat som är mer mättande??
Min son är 4 månader och äter nan1 men han äter var tredje timme och verkar inte hålla sig längre än det. Ska man byta till något annat som är mer mättande??
Fast 3 timmar är ju helt normalt....
Min son åt varannan timme tills han var 5 månader. Det är så att dom äter var tredje timme!
Byt till 2:an också..
Min tvååring äter ungefär var tredje timme om man räknar med mellanmål. Det är helt normalt så låt barnet äta. Du kan ju byta till nan2 men alla upplever inte den som mer mättande.
När vi började med gröt så stod sonen sig längre, nu när han bara får ersättning igen så äter han var 3:e timme. Min son är 5månader nu, och vi provade lite med gröt när han var 4månader.
Hur mycket äter ditt barn?
Nan 2 innehåller bara mer järn än nan 1, några andra skillnader tror jag inte det är. Eller jo, lite mer av olika vitaminer kanske, men ingenting som mättar mer än nan 1 gör så om folk upplever att den mättar mer är det nog bara inbillning.
Jag tror baby semp 2 innehåller mer än de andra, men är osäker.
Sedan låter inte tre timmar som så långt emellan matningarna. Eller är det under natten också? Testa ge bebisen välling inför natten och se om det blir bättre.
han äter 165 ml äter han
Han kanske behöver mera ersättning? fast att äta med 3 timmars mellanrum är faktiskt helt oki ändå.
Provat semper2 ersättning då? Gröt?
nej jag har inte provat semper2 är rädd för att han ska få ont i magen
3 timmar är ju lagom det rekomenderade min läkare på bvc hon sa att oftast är 4 timmar för långt i mellan. Så om ditt barn är hungrit efter 3 timmar så ge mat. Jag har gett ersättning sen min pojke va 1,5 vecka märkte ingen skillnad på semper 1 och 2.......är bara mer järn i tvåan
Vi har precis gått över till nan 2 och min son som innan var en varannan timme-ätare, äter nu med ca 3½ timmes mellanrum. Så för honom är det mer mättande trots att det bara ska vara mer järn i. Dessutom slutade han äta helt på nätterna när vi bytte till tvåan, han sover numera elva timmar i sträck.
Semper 2 ska vara mer mättande då det innehåller risstärkelse (tror jag det var), men det klarade inte min sons mage av alls.