Skrållan78 skrev 2011-01-17 18:57:18 följande:
Vi bor i ett hus på ca 120 kvm och har två barn. Det är vardagsrum, kök, tvättstuga, klädkammare, entre, hall 2 badrum 3 sovrum och ett kontor.
Jag tycker att det börjar att kännas trångt, vill ha mer förvaring (nuvarande klädkammare är på ca 1,5 kvm) och större tvättstuga (nuvarande ca 6 kvm) och liite större sovrum (minsta är ca 9kvm o största 12 kvm).
Är det trångt eller är det bara jag som har för mycket saker

?
Spontant låter det inte särskilt litet, men det beror förstås på hur det är planerat. Jag har inte läst hela tråden, men kan ni flytta på lite väggar så att sovrummen blir större (förutsatt att kontoret ligger på samma våning, och kan tas bort)? Då kan ni få plats med ytterligare förvaring också.
Vi har två barn på 100 kvm, och hade vi haft två badrum hade jag nog kunnat bo kvar här länge. Vill inte slåss om bara ett badrum när barnen blir lite större och förmodligen vill ockupera det för jämnan.
Förvaring kan man bli proffs på om man bor litet

Ta för vana att rensa en eller två gånger om året, och skippa sentimentaliteten (t ex spara fyrtioelva bebisplagg för att de är så söööööta, om man inte planerar fler barn. Eller slänga/ge bort köksmaskiner som man ändå inte använt de senaste två åren).