Inlägg från: Sagas mamma |Visa alla inlägg
  • Sagas mamma

Behöver lite tips med solist till dopet. :)

Vet inte var du bor (jag bor i Stockholm)- men jag har en 16-årig dotter som går musikinriktning på gymnasiet och har gått 6 år på Adolf Fredriks musikklasser. Hon kan nog ställa upp mot en liten slant.
    Vad är det som ska sjungas?:)

• Sagas mamma

Lycka till med att hitta någon där.

Vi börjar också planera dop för vår lilla Saga 3 mån.  Min dotter får nog sjunga då...om hon inte ska bära barn...
    Jag kan inte riktigt bestämma mig för nivån på det hela. Många gäster - bara närmsta släkten? - lunch -bara fika o tårta? osv...
    Det var därför jag var inne här och kollade bra tips när jag såg din rubrik.
    Hur har ni lagt upp dopet?

• Sagas mamma

Förresten...
    Be att få höra personen som kantorn rekommenderar.
    Vi tog en sångerska via kantorn på min svärmors begravning och det var INTE bra. Det förstörde en hel del faktiskt.

• Sagas mamma

Kul att Miranda också är 3 månader. Vad gullig hon är på bilden.
    Låter som en trevlig planering av dopet, tycker jag. Som du säger är det lätt att stressa om man tar i för mycket.

Tyvärr tror jag att priserna är såna om du inte hittar en student el dyl. Du får väl i alla fall styra in det mot 500 eftersom det bara är en låt. Hoppas att det löser sig på bästa sätt.

• Sagas mamma

Jo, jag tänkte att om du inte får tag i något prisvärt alternativ kan du ju överväga att kolla om det finns eller om man kan ta med en ordentlig musikutrustning och helt enkelt spela sången "på stereon" i kyrkan. Hellre det än en sopig sångerska.

Svar på tråden Behöver lite tips med solist till dopet. :)