• Anonym (Milla)

Hur snabbt läker yttre hemorrojder?

Jag har sedan den senaste förlossningen fått återkommande problem med hemorrojder. Har behandlat med olika produkter från Apoteket, men tycker inte de hjälper särskilt bra...

Nu var det ett tag sedan jag hade besvär men igår fick jag en stor kula precis intill analöppningen. Den blöder inte men gör ont! Hur snabbt brukar de läka? Minns inte riktigt hur det brukar vara.

Det känns så orättvist att detta kom nu. Ska de hålla på och komma tillbaka hela tiden? Är så fruktansvärt less på detta. Jag är i princip aldrig hård i magen, jag äter mycket fibrer osv.

Någon annan som haft liknande problem och sökt hjälp för det?

• Svar på tråden Hur snabbt läker yttre hemorrojder?
  • Anonym

hej. testa xyloproct tror ja den heter, finns på apoteket. fick sånt utskrivet av min läkare igår för yttre hemorrojder.

• Aquavit

Jag tycker de brukar läka ganska snabbt, eller relativt
    1-2 veckor kanske? Men jag använder bara apotekets receptfria.
    Men jag är gravid och får dem därför, första gången fick jag vid första förlossningen, men jag antar att det är så att har man väl fått det så kommer de lättare tillbaka. Däremot hade jag inga problem mellan graviditeterna, får väl se hur det blir i framtiden....

• Anonym (operation)

Vad jag förstår så försvinner inte de yttre... Jag har precis opererat bort 2...

• Anonym

Har haft mina yttre sen jag fick barn 2006

• Anonym

Hej!

Jag fick samma sak vid min första förlossning och har tyvärr fått leva med dem även efteråt. De är som vindruvsklasar och väldigt obehagliga. Sak nu ha mitt andra barn snart och det känns som de bara växer. Tycker inte xyloproct hjälper i längden utan kanske ibland för dagen men inte mer.
    Har fått höra att man får leva med det. Även om man kan operera i vissa fall så kan de komma tillbaka.
    Vill inget hellre än att bli av med dem.

• Anonym

vill operera bort men fick inte förut. ska vara mer bestämd nu. de sabbar mitt liv :(

• Anonym (operation)
    Anonym skrev 2011-03-16 16:49:53 följande:

Hej!

Jag fick samma sak vid min första förlossning och har tyvärr fått leva med dem även efteråt. De är som vindruvsklasar och väldigt obehagliga. Sak nu ha mitt andra barn snart och det känns som de bara växer. Tycker inte xyloproct hjälper i längden utan kanske ibland för dagen men inte mer.
    Har fått höra att man får leva med det. Även om man kan operera i vissa fall så kan de komma tillbaka.
    Vill inget hellre än att bli av med dem.

Gör det! Det gör ont och är jätte jobbigt efter men sååå värt det! Sen är det bara att hålla tummarna för att dem håller sig borta...

Svar på tråden Hur snabbt läker yttre hemorrojder?