Min son haft diarre över 1 vecka och magkramp = tips på vad göra!
Allt började förra söndagen, han började bli dålig i magen.. tänkte det var något tillfälligt.. men när han dag för dag äter mindre och har mer ont i magen och bajsar jätte ofta mot vanligt och har både svart, grönt och grått diarre bajs början man bli orolig.. BVC misstänkte först i början att de kunde vara mjölkallergi så vi träffade andra barn under veckan.. men sen i helgen då var det bara vatten i blöjan.. och så slutar han kissa.. åker in och träffar jourläkare på vårdecentral... men får till svar att det är magsjuka.. hmm.. tror inte riktigt på det då ingen av dessa barn blivit smittade eller vuxna i våra omgivning.. men gör som läkaren och min vän sa: fasta honom.. det hjälper 1dygn framåt då han början igen med magkramper och diarre...
Nu undrar jag vad jag ska göra, han tar inte emot blåbärssoppa eller blåbärspurre
Han vill inte ha morotspurre heller eller koks ris.
Han äter gärna allt annat och skriker efter mat, men jag får ju inte ge honom.
Har någon där ute tips på något som är snäll mot magen och hjälper min son... jag har pratat med läkarna igen och de hakar sig upp på den här vattendiarren han hade i helgen och är helt inne på att han har magsjuka..
Känns så hemskt när han vaknar på nätterna och skriker som de vore för livet när han får ont i magen innan han får ut bajset.. hemst när de är 1 år och kan inte säga vad felet är... ifs tror inte han kunde säga ändå mer än ont i magen för det ser jag ju på honom att han har!
Vill ändå tillägga också att han är jätte glad och leker när han väl fått tömma sin mage och i gott skick... han dricker massor av äppeldryck vilket är bra så att han kissar nu...
Känner mig hjälplös efter lite över 1 vecka, alla tips och tröst tas tacksamt emot!