Inlägg från: MammaG |Visa alla inlägg
  • MammaG

Hamstrarna tar död på varandra

Jenny Hä skrev 2011-01-18 06:50:14 följande:
    Dvärghamstrar ska absolut inte heller vara två, tror ingen hamster ska vara två. 
    Nästan alla dvärghamstrar, utom den kinesiska ska vara två. Däremot har djuraffärer ofta svårt att skilja de olika typerna åt.
  • MammaG
    magyarisch skrev 2011-01-18 11:17:42 följande:
    Men varför ens skaffa djur om man inte har någon kunskap om djuret?
    Helt rätt. Man ska inte bara gå in i en djuraffär och köper ett djur som man köper en glass. Man ska alltid själv vara påläst innan, eftersom den egna kunskapen är den enda man kan ta för given.
  • MammaG
    mion skrev 2011-01-18 14:51:46 följande:
    Men är ju den människan gjorde,hon frågade ju kunniga ? människor i en djuraffär....
    Tyvärr är det inte självklart att de är kunniga bara för att de jobbar i djuraffär. Köpte själv en dvärghamster för ett par år sedan, som såldes som kinesisk dvärghamster.
    Kinesiska dvärghamstrar är solitärer, men egentligen var min hamster en rysk vintervit, som ska leva i par. När detta gick upp för mig var den så pass gammal att det var för sent att introducera en ny hamster (detta ska i regel ske före sjunde levnadsveckan).
    Jag höll dock på med min så mycket att jag hoppas den kände att den hade sällskap ändå. Tyvärr drabbades min älskade Ming av en hos gnagare ofta förekommande tumörsjukdom och gick bort. Usch vad ledsen jag var.
  • MammaG

Vill påpeka att det är skillnad på guldhamstrars och dvärghamstrars sociala behov. Guldhamstrar är solitärer och nattaktiva, dvärhamstrar tvärtom

Svar på tråden Hamstrarna tar död på varandra