Finnar, nu får det snart vara nog!!!
Jag är 32 år gammal och har haft finnar mer eller mindre i hela mitt vuxna liv. Ända gången jag varit helt finnfri var när jag var gravid och ammade sonen. Med dottern funkade det inte. Med p-piller har jag finnar, med hormonspiral har jag finnar och med kopparspiral har jag finnar.
Detta gör att jag känner mig ful och jag känner att jag gått och väntat jäkligt länge nu på att de ska försvinna av sig själv. Jag skulle gärna vilja få känna mig fin och fräsch några år innan jag får rynkor liksom. Finnarna sitter i ansiktet och på ryggen, men även på halsen, vid käklinjen. Jag sminkar mig dagligen med den mest täckande brunkräm jag kan hitta, annars vill jag inte gå ut. Jag har provat Basiron och liknande till förbannelse.
Vart vänder man sig? Jag bor i en liten stad med bara en vårdcentral. Det känns omotiverat att ringa till akuten där med detta problem. Vänder man sig till Hud på sjukhuset i grannorten? Eller hur går jag till väga? Är detta relevant att söka för, eller ska jag vänta ännu längre på att de försvinner av sig själv?