Tygtiiger skrev 2011-03-13 11:08:35 följande:
Men du ska inte ta i om du ska gå på toa!! Köp laktulos på apoteket och ta det på kvällen, eller ät groteska mängder katrinplommon och aprikoser - om man har hemorrojder och är nyförlöst ska man inte ta i för att bajsa för det gör ONT.
Sprickor och hemorrojder behandlas likadant - xyloproctsalva. Sprickor läker fort men gör satan så ont. Sprickorna sitter inte inne i ändtarmen utan precis i analöppningen.
tack så mycket för rådet! jag hade tänkt vänta o se om det är lika jobbigt när jag går på toa nästa gång så kommer jag löpa lactulos, bara att man vill ju helst undvika sånt eftersom det sedan kan bli att man har svårt att gå på toa utan att ha tagit dt innan...försöker med hjälp av kosten så länge o se om det blir bättre.
jag har stolpiller istället för krämen då jag tänkte att det kanske har lite bättre effekt o når in bättre än om man skulle smörja!
jag försöker att inte ta i men samtidigt så trycker det ju på o jag liksom verkligen känner att jag måste gå på toa o det är ju viktigt att försöka tömma så ofta som möjligt för att det inte ska bli värre med..blir som en ond cirkel.. har aldrig tidigare haft problem med varken hemorrojder lr sprickor och det gör dt inte lättare att man har en liten hemma med som man ammar speciellt när man har så satans ont efteråt ett toalettbesök!