• Aquavit

Hemorrojder

Jag är gravid för andra gången, och vid min första förlossning fick jag hemorrojder som försvann efter ett tag med lite behandling av salva. Nu under andra graviditeten har de kommit tillbaka, och de kommer hela tiden. Jag hinner inte ens få bort en förrän den har blivit större igen,,, eller när en precis försvinner kommer en ny, jag vet inte riktigt. Jag behandlar dem med salva och så.

Men min fråga är, om man har hemorrojder redan under graviditeten, blir det mycket värre då under förlossningen? Blir det såna stora som man måste få borttagna? Nån som har erfarenhet?

• Svar på tråden Hemorrojder
  • Aquavit

Åh, det låter bra. Jag har inte ont av dem nu, jag är mest orolig för att jag ska krysta ut allt som finns där inne under förlossningen.
    Men du menar att de inte blev speciellt mycket värr efter förlossning än vad de varit under graviditeten? I så fall känner jag mig lite lugnare

• Aquavit

Tar upp den här tråden igen. Nu har det gått ett antal veckor och jag har dem fortfarande, blir knäpp på att jag inte blir av med dem. Eller att de i alla fall minskar vore trevligt.

Jag började med Xyloproct, testade AC3, sen gick jag tillbaka till Xyloproct, då blev det lite bättre. Sen fick jag Sheriproct utskrivet, då tyckte jag de blev värre igen så jag gick tillbaka till Xyloproct.
    Nu är det värre än nånsin.

Så nu undrar jag, är det nån som har haft hemrrojder under graviditeten som faktiskt har lyckats bli av med dem med mindre än 8 veckor kvar till bf? Vad använde ni i så fall?
    Är det nån som överhuvudtaget har nåt bra tips?

Eller är det bara att härda ut och hoppas att de inte skriker rakt ut i fasa när man visar baken på förlossningen....?

• Aquavit

Ingen som vill berätta, eller är det bara jag som har problem med detta?

• Aquavit

Tack för svar
    Jag har lyckats hålla mig ifrån förstoppning, så det är skönt... i övrigt så antar jag att du har rätt, det är väl bara att gilla läget . Jag anade nog det.... Men men, man försöker så klart.
    Stödstrumpor kanske kan vara värt att testa, vem vet....

Nån som mot förmodan har något att tillägga eller något fantastiskt bra tips?

Svar på tråden Hemorrojder