• Melwinsmamma

Vill bli av med mina extra kilon.

Fick en son i slutet på augusti, och vill gå ner lite mer i vikt.! Har gått ner alla mina graviditetskilon men har ändå den där magen kvar. Har ni några tips på bra diet eller liknande.. Vikten ligger på 67 kilo. Så sju kilo bort skulle vara nice.  

• Svar på tråden Vill bli av med mina extra kilon.
  • Melwinsmamma

Jag har varit ute och gått varje dag i ungefär en timma med vagnen innan, Men sedan bytte jag till en trehjulsvagn vilket va största missen någonsin! Så ska hämta min babytravel igen så vi kan komma ut.  Annars tycker ja inte en sådan roller är så bra. Har problem med nacke och rygg sedan en krock så de blir bara värre då av någon konstig anledning.

• Snooz

Simning tycker jag funkar bra. Förutom att det är bra och skonsam träning för hela kroppen får man lite tid för sig själv att bara vara. Komplettera om du vill med lite mag-och ryggträning. Tänk oxå på din hållning hela dagen så att du inte säckar ihop - vilket som småbarnsmamma är alltför lätt att göra... Glad

• Melwinsmamma

Jag är ensamstående med melwin, så har tyvärr inte den tiden att bara ta en kväll med simning. Då mina föräldar inte jobbar 7-16

• Machapuchare

Promenader är mycket bra för att öka förbränningen (och dessutom blir man gladare av dem). Så byt tillbaka till en vagn som fungerar för er! Försök gå lite raskare vissa bitar så ger det ännu bättre träning! Och tänk på att inte unna dig lite extra gott bara för att du tränat för då tappar man ju raskt effekten av extra förbränning.
    Att dricka ett stort glas vatten innan maten brukar göra att jag äter mer lagom mycket. Att sedan borsta tänderna efter maten och närhelst sötsuget sätter in hjälper också mot onödigt kaloriintag.
    Lycka till!

• Snooz

Nä då blir det ju lite svårt att komma iväg. Då är det nog lättast att köra igång med promenader igen. När han har somnat på kvällen kan du ta dig tid till ett hemma-yoga-pass och tända lite ljus så att du får varva ner.

• förvirrande

Någon tycker ju att en sån där gördel hjälper på hållning och putmage...

Har aldrig provat själv men hört att Lindex har någon...

• Melwinsmamma

Efter mina operationer efter melwin hade ja gördel.. ;) men magen försvinner ju inte av den! syns bara inte under kläder men den finns ju kvar ändå. 

Svar på tråden Vill bli av med mina extra kilon.