• Sockersött

Tårtor och annat gott för oss nybörjare, bild och snack tråd

Har kikat in i andra tårttrådar och känner att jag inte passar in där dem är för bra och proffesionella. Därför startat jag denna tråd för oss som är nybörjare imon området.

Här kan vi ge varandra tips och ideér. Dela recept och bilder på våra "konstverk"

Min första tårta gjord med SP (sugarpaste/sockerpasta)

Chokladbottnar med vaniljkräm, grädde med oreos och chokladmousse
    Längtar
  • Svar på tråden Tårtor och annat gott för oss nybörjare, bild och snack tråd
  • Yabbadabbadoo

Jag räknar mig själv som nybörjare defenitivt.Hållt på sen oktober förra året typ.
    Ääälskar att baka tårtor.=)
    Kul att du startat denna tråd=)

Mina senaste till min systerdotter när hon fyllde år
    Ljusa bottnar, fyllda med mörk chokladganache med bananbitar och glasscreme,spacklad med banansmörkräm, täckt med Marsipan,dekorerad med sockerpasta.
  • Joppalojna

Hänger gärna Me här oxå, här tyvärr inga bilder på mobilen på mina 2 tårtor jag hunnit göra, ska försöka lägga in dem inom kort. Här precis gjort egen mkr som ja ska använda på min 3dje tårta på onsdag. Hopeneverfades: du kan köpa sockerpasta VIA nätet eller göra egen. Kungälv här även en affär, finns fler vet inte vart du bor bara.

• Sockersött
    HopeNeverFades skrev 2011-01-29 20:52:20 följande:
    var hittar man sugarpaste? finns det i vanliga affärn eller gör man egen?
    jag gjorde första gången själv då jag tyckte de va för dyrt att köpa. å det gick jätte bra, denna gången ska testa att göra mmf.

Så kul att ni har hittat hit så man inte är helt ensam. Välkomna{#emotions_dlg.flower}
    Längtar <3
  • Smileycat

tappat bort den "professionella tråden", har ni någon länk?
    Skulle behöva fråga en sak, annars hör jag mest hit oxå ;-= 

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Moi Mokulat
    Yabbadabbadoo skrev 2011-01-29 17:28:59 följande:

Jag räknar mig själv som nybörjare defenitivt.Hållt på sen oktober förra året typ.
    Ääälskar att baka tårtor.=)
    Kul att du startat denna tråd=)

Mina senaste till min systerdotter när hon fyllde år
    Ljusa bottnar, fyllda med mörk chokladganache med bananbitar och glasscreme,spacklad med banansmörkräm, täckt med Marsipan,dekorerad med sockerpasta.
    Nybörjare? Då ska du se mina mästervärk. Du är ju proffs om man titta på mina. *SNYFT*
  • Joppalojna

Tänkte lägga upp lite bilder på mina bebisar som ska vara på min 3dje tårta, i min "karriär" ;) får se om ja lyckas. Tillverkades tillsammans Me min väldigt hjälpsamma 2-åring.

Svar på tråden Tårtor och annat gott för oss nybörjare, bild och snack tråd