• flummkeso

Fyllning till barntårta..

Hej!!
    Om några veckor fyller min lilla tös 1 år å ska prova göra tårta !!! Aldrig gjort det men skulle vilja ha lite tips om man kan ha för fyllning... vaniljkräm hade jag tänk ha på andra lagret, men va kan man ha i lager 1 ?? sen tänkte jag ha grädde på toppen. eller om det nån som har nån annan bra idé =)
    Tack i förhand!!

• Svar på tråden Fyllning till barntårta..
  • saltflingan

Om tårtan ska vara till barn så skulle jag göra en pannkakstårta och fylla med mosad frukt och grädde.

• EJai

Vad gillar ditt barn? JOrdgubb, barnan, blåbär, chokladmoss, finns många varianter som kan vara goda. Sen färska frukter som du kan hacka upp och strö över kan ju aldrig sitta fel =)

• kmp

Nötcreme (ex Nutella)  är kanongott ihop med mosad banan!

• Mrs Firren

När vår kille fyllde två strax före jul vi ville ha en tårta utan utan alltför mycket söta grejer så vi tog bara frukt  och det funkade kanon! Kommer aldrig mer göra söta slabbiga tårtor med vaniljkräm och sånt i.

Lager 1: Banan, gul kiwi, lite citronjuice
    Lager 2: Hemmagjort äpple- och päronmos med lite kanel i

Köpta tårtbottnar

Bara vanlig vispad grädde utanpå

• PeHe

När min son fyllde 1 år köpte jag färdiga tårtbottnar. I ett lager hade jag mixade hallon med vispgrädde och i andra lagret hade jag mixad mango med grädde och vaniljkräm. Fräscht och kanongott!!

• Miola

Det klassiska att ha i det andra lagret när det är vanlijkräm i första är ju vanlig hallonsylt (i typ alla prinsesstårtor). Annars är det supergott att blanda ihop vanlig chokladpudding/chokladmousse och breda mellan lagren.

Fast det beror ju lite på.. en ettåring kanske inte behöver sååå mkt sötslisk.

Svar på tråden Fyllning till barntårta..