Katt med bubblig och lös mage
Min katt som är åtta månader är jätte bubblig och lös i magen. Det är inte så att det är vattnigt men luktar väldigt illa. Han har varit såhär ända sen vi fick honom. Vår andra katt har inga problem med magen alls.
Han var en liten hittekatt som hittats tillsammans med en bror och en syster på ett sommartorp med en död mamma när de var ca 4 veckor gamla. Kan det vara så att hans mage blivit "förstörd" under veckan de antagligen inte fått i sig så mycket mat? Katthemmet som vi fick honom ifrån sa bara att vi skulle ge honom rått oxkött så skulle magen fixa sig. Men det gör det bara temporärt. Minsta lilla av annan mat han får i sig så sprutar/bubblar bajset ur honom och det luktar så fruktansvärt illa i hela huset. Vad göra? I övrigt är han världens goaste lille kille, kelig som ingen annan katt jag haft och just nu springer han runt och leker med något han hittat på golvet. Kanske ska säga att han i sommar/höst lyckats komma hem med två fåglar så jag vet ju inte riktigt vad han "satt i sig" men det var ju längesedan och jag har avmaskat honom. Tycker så synd om honom + att det inte är så roligt att komma hem till ett stinkande hem. Finns det någon som varit med om detta som har en lösning? Nu är han åtta månader och jag är rädd att han ska få men av sin lösa mage. Vi vill ju inte förlora honom. Snälla hjälp!