pappe jonthe skrev 2011-01-21 21:54:39 följande:
Tja, för att de har mördat,våldtagit,skadat (samt mesiga exempel) mm mm Därför ska de ha det sämre. De ska fasiken inte ha krossat andras familjer och personer och sen få lalla runt på ett hotell. Man ska ju inte kunna tänka sig tanken att överhuvetaget hamna där. Tror det finns rätt många i samhället som hellre hade suttit "frihetsberövad" (som bla många äldre ändå är) än att leva i den grymt dåliga standard de har i dag.
Men det kan aldrig bli de intagnas sak att vurma för straff som innebär missär, för det är så jag uppfattar att du tror de äldre har det.
Varför måste man byta på detta vis?
Som sagt, fängelse är att bli frihetsberövad. Tvingas leva med andra kriminella och i de klimat som finns. Jag tror inte du riktigt vet hur det faktiskt är i ett fängelse.
Jag blir uppriktigt oroliig när du jämställer ett fängelse med ett hotell, vad för sorts hotell brukar du ta in på??
Är det internernas fel att de äldre har det dåligt menar du? Du inser inte att det är helt olika pooster inom budgeten?
Nä, fy fan rent ut sagt för människor som inte kan se längre än näsan räcker. Ta reda på fakta.