• fritzzz

barnsäkert hem

jag har ett så kallat apoteksskåp i mitt kök. det är en massa små lådor på denna. min 9 månaders kille som lärde sig gå för tre veckor sedan har nu lärt sig att öppna alla lådor.
    jag undrar om nån har tips på hur jag kan barnsäkra lådorna?
    den vanliga barnspärren som man skruvar fast på kökslådor och skåp går inte på dessa lådor.
     just nu sitter det tejp över alla lådor. funkar bra men jäkligt jobbigt när jag själv vill ha något ur en låda.   tacksam för alla tips. Glad

• Svar på tråden barnsäkert hem
  • PruttPottan

Antingen kan man sätta ett kvastskaft och låsa dem så om man har handtag på lådorna.

Vi har knoppar och köpte därför en sorts bygel man låder dem två och två. Men de funkar inte helt så vi har helt sonika tömt lådorna på allt som är farligt.
    Vi har så gammalt kök att det inte går att sätta de där lådlåsen heller tyvärr.

• kokos

Testa med HÄFTMASSA Det blir motstånd för honom så han inte orkar dra och lätt för dig

• Lumo

På ikea tex finns en spärr som man klistrar eller skruvar fast på utsidan. Ser ut lite som ett spänne med en lång stropp som du knäpper fast. Det borde funka. Har sånt på kylen i sommarstugan, perfekt då det kan klistras...

• fritzzz
    RadarQueen skrev 2011-01-18 23:50:14 följande:
    Antingen kan man sätta ett kvastskaft och låsa dem så om man har handtag på lådorna.

Vi har knoppar och köpte därför en sorts bygel man låder dem två och två. Men de funkar inte helt så vi har helt sonika tömt lådorna på allt som är farligt.
    Vi har så gammalt kök att det inte går att sätta de där lådlåsen heller tyvärr.
    tack för tipset men tyvär är det hantag som det inte går att sätta ett skaft genom.  jag önskar jag kunde tömma lådorna men eftersom halva vår köksutrustning ligger där så blir det svårt. vi har nämligen så litet kök och köksskåp. men tack ändå   : -)
  • fritzzz
    kokos skrev 2011-01-19 06:26:46 följande:
    Testa med HÄFTMASSA Det blir motstånd för honom så han inte orkar dra och lätt för dig
    tack för tipset men tror inte det funkar för han är  stark och väldigt envis 
  • fritzzz
    Gwempa skrev 2011-01-19 08:27:25 följande:
    På ikea tex finns en spärr som man klistrar eller skruvar fast på utsidan. Ser ut lite som ett spänne med en lång stropp som du knäpper fast. Det borde funka. Har sånt på kylen i sommarstugan, perfekt då det kan klistras...
    tack så mycket för tipset. ska verkligen kolla in dessa. tack tack!!
  • AndyP
    canmamma skrev 2011-01-19 16:49:36 följande:
    Vi hade magnetlås och de funkade toppen. De liknade de här: www.safe-side.se/se/art/magnetlas-for- skap-lador-4-sparrar-1-nyckel.php men jag tror att de var av annat märke. Enda problemet var att vi tappade bort själva megneten med irriterande regelbundenhet. 
    Har samma problem som TS och precis lagt en order  på magnetlås och hoppas verkligen det funkar. Knivlådan gör mig nervös med dessa små nsbba ben och fingrar.
  • Lumo

Sätt upp de vassa knivarna i ett skåp ovanför diskbänken. Vi har numer våra knivar i glasskåpet o de ligger på en kökshandduk för att man ska kunna lägga upp dem där direkt efter diskning...

Svar på tråden barnsäkert hem