• Nilla1983

Barnmats dieten!?!

Någon här som provat "Barnmats-dieten" eller ”baby eating”??
    Jag tycker det verkar ganska enkelt och gott (då jag gillar barnmat) och eftersom dem bara innehåller ca 250 kallorier per burk, lätt att följa!
    Vad tror ni??

• Svar på tråden Barnmats dieten!?!
  • Mysgosmys
    7 små apor skrev 2011-01-19 00:13:13 följande:
    Äter man ur burken på jobbet också? Tyst

Alltså, den som kom på det där.. hade hans fantasi tagit slut när han försökte komma på ytterligare ett sätt att slippa röra på sig.
    Men det är väl bra för oss latmaskar =D
  • heejho
    Mysgosmys skrev 2011-01-19 00:15:15 följande:
    Japp, jag håller med, självklart går jag ju med barnvagn och så... men äter man mindre går man ju ner mkt fortare och på så sätt blir man ju ännu mer peppad eftersom man får resultat rätt fort :D
  • 7 små apor
    Mysgosmys skrev 2011-01-19 00:15:15 följande:
    Jaa . Eeeh. Asså...

Jag har extremt svårt att frammana bilden av en kollega som sitter och slevar i sig från en barnmatsburk. Tomte
  • Mysgosmys
    7 små apor skrev 2011-01-19 00:18:18 följande:
    Jaa . Eeeh. Asså...

Jag har extremt svårt att frammana bilden av en kollega som sitter och slevar i sig från en barnmatsburk. Tomte
    Ja men då får man ju ge andra ett gott skratt på köpet! Det kan ju inte bli bättre! ;D
  • 7 små apor
    Mysgosmys skrev 2011-01-19 00:26:30 följande:
    Ja men då får man ju ge andra ett gott skratt på köpet! Det kan ju inte bli bättre! ;D
    Men det är ju sant förstås + det i #12 att det springs runt mer.

Tror jag ska föreslå det i morgon, att någon annan (dvs inte jag) ska testa! 
  • I have a kid
    Nilla1983 skrev 2011-01-18 23:59:26 följande:
    Jag fixar inte LCHF för jag mår illa av allt fett och det äcklar mig så denna diet hade passat mig mycket bättre!

Tanken är alltså så att man under en dag äter ca 5 barnmatsburkar (de små tror jag) och kan på så sätt lättare hålla koll på hur många kallorier man stoppar i sig under en dagdå allt står i innehållsförtäkningen. Barnmaten är nyttig och innehåller betydligt färre kallorier än om man äter en "normal" vuxenportion. Kostar dessutom ca 50 kr per dag!! Tränar man dessutom på detta kan det ju bara bli bra :)
    HERREGUD VILKET GENI SOM HITTAT PÅ DETTA ;)
    till frulle kan man ju äta  frukt purrena
  • Mysgosmys

Haha, men jag tror faktiskt att detta skulle vara bättre för kroppen än vad tex nutrilett är, om man ska banta medan man försöker få barn tex... Det är ju ändå mat!

Fast man ska ju inte skära ner så drastiskt på maten direkt, så man bör kanske trappa ner först och sen börja med burkarna.. :) 

• En glad tjej

Mitt tips är viktväktarna, håller själv på med viktväktarna online och har unnat mig både det ena och det andra. På två veckor har jag gått ner 2,6 kg och har totalt 5 kg att gå ner.

• Mysgosmys
    En glad tjej skrev 2011-01-19 14:28:16 följande:
    Mitt tips är viktväktarna, håller själv på med viktväktarna online och har unnat mig både det ena och det andra. På två veckor har jag gått ner 2,6 kg och har totalt 5 kg att gå ner.
    Jo det är säkert bra, men viktväktarna kostar en massa pengar väl och så ska man väl göra nåt mer vad det nu var.. ^^
  • En glad tjej
    Mysgosmys skrev 2011-01-19 14:29:11 följande:
    Jo det är säkert bra, men viktväktarna kostar en massa pengar väl och så ska man väl göra nåt mer vad det nu var.. ^^
    Jag har fått betala 550 kr för tre månader. Man sköter allt på nätet och man är framförallt mätt, slipper vara hungrig!
  • Nuno

Paul McKenna säger jag bara!
    Köpte hans bok: "Jag kan göra dig smal"
    Det är ingen diet eller metod utan du äter vad du vill bara du är hungrig
    och slutar när du börjar/ är mätt.

Jag har ätit bullar, ostbågar, mackor m.m, självklart äter jag vanlig mat också,
    har inte tränat så mycket då min son kräver ganska mycket och
    många barnvagnspromenader har det inte blivit av pga vädret men
    jag har ändå gått ner ca 3 kg, 3 cm runt midjan, 2 cm runt höfterna
    och 3 cm runt rumpan på 3 veckor ;)

Har kanske minskat lite men då har jag ätit allt jag vill och knappt tränat :)

• tingeling08

Men va fan, varför är det ingen som fattat att den absolut lättaste, snabbaste och effektivaste metoden är att käka enbart isbitar och dricka kaffe, te och vatten?!?!

• puss
    tingeling08 skrev 2011-01-19 14:58:02 följande:
    Men va fan, varför är det ingen som fattat att den absolut lättaste, snabbaste och effektivaste metoden är att käka enbart isbitar och dricka kaffe, te och vatten?!?!
    och bulla på sig en massa vätska?? nej, kaffe och sand är bättre.
    up yours
  • tingeling08
    puss skrev 2011-01-19 15:00:02 följande:
    och bulla på sig en massa vätska?? nej, kaffe och sand är bättre.
    Vätskan går ju rakt igenom om man dricker tillräckligt mycket kaffe..
    Sand är ju extremt svårsmält och inge vidare gott heller... 
  • En glad tjej
    tingeling08 skrev 2011-01-19 14:58:02 följande:
    Hur mätt blir man av det och hur bra är det för kroppen??
Svar på tråden Barnmats dieten!?!