Upprepande missfall
Här kommer en till som just fått sitt 2:a missfall på drygt 2 månader...
Har en underbar 2 åring sen tidigare och har försökt med ett syskon sen jag slutade amma henne (för snart 1,5 år sedan). Allt känns surt och orättvist och alla andra verkar få sina 2 barn helt enligt 2,5 års planen. Vet att jag inte ska klaga eftersom vi redan har ett barn, en del här blir irriterade på "lyx-gnäll", men vi vill ju också ha ett syskon till vår älskling!
Så först har det varit ett helvete att överhuvudtaget bli gravid igen, första gången gick det direkt, och så när det väl tar sig så blir det missfall, en vecka efter det att man testat positivt. Två gånger i rad. Så nu har jag beställt tid hos en gynekolog för att se att jag inte har någon polyp eller något i vägen. När jag berättade att jag fyllt 36 fick jag höra att det kan ha med åldern att göra. Har även testat Pergotime, men det hjälpte inte. Den läkaren jag träffade då sa att biverkningen var ökad slemproduktion som i vissa fall var svårt att forcera för spermier. Det är bara att hålla huvudet högt och pungkulorna kalla, så ska det nog gå till slut...