Upprepande missfall
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Tänkte om det va några som ville kämpa tillsammans.. ??
Hannis76... Det är tungt när man kämpat länge för att bli med barn o sen när man blir det så får man mf..
Första gången jag blev gravid så tog jag och min sambo ut så mycket lycka o vi va så glada.. började prata om namn osv.. Det mf va nog det svåraste..
Jossi78.. Skönt att du ska få lämna blodprover för att se om nått fel påträffas..
Jag va för några veckor sedan och lämnade blod.. 8 rör tog dom.. !!!
Så den 21/12 får jag veta svaren..
Hur tänker ni inför nästa graviditet..?? Jag har börjat äta Mitt val kvinna... Dricker färskpressad apelsinjouse (inte dom mornar då jag kliver upp kl 4 för att gå till jobbet)
Min sambo får berocca.. Nästa gång ska jag även sjukskriva mig o bara ta det lungt.
Kram till er ..
Herus!!! Jag äter oxå tabletter.. Kvinna vitamineral tror jag dom heter...
Jo de ska bli skönt att få kolla upp vad som är fel.. Om de nu är nå fel..
Ojoj 8 rör?? De va mycket de, då vet man vad man har att vänta!!
Godmorgon..eller säger man god förmiddag..
Det har nu precis gått 2 veckor sedan mitt 7:e missfall ( 2 på raken..) och väntar på att veckorna ska gå så man får påbörja jagandet på en liten till... puh, vad stressande det är.. Och man är ju inte 29 år utan 39 år..
)
VAr till läkaren efter mitt Mf och pratade igen omvad som kan vara fel, men man har ju kollat oss och inga fel hittas. Vi har en liten tjej på 14 månader som kom mellan en del missfall, men vill ha ett syskon då vi tror vår tjejja behöver stimulans lite extra då hon också har en extra kromosom.. Downs Syndrom.
Ett tips till er som ej fått kolla er, be de ta blodprover på både dig och make/sambo och se så man har normala kromosomuppsättning och att man som tjej ej har immunitet mot fostret så det stöts ut. På oss tog man 3 prover, dock ej spermaprover då vi fått ett gemensamt barn.
Men vi kämpar på och har laddat med vitaminer och extra tillskott av B-vitaminer. ( man kan ha brist på B12 vitamin vid upprepade missfall)
Hej!
Jaha, då var man här igen... Tredje MF är nu på gång efter vårt första IVF. Jag är i v 5-6 och testade imorse svagt positivt, hcg är alltså på väg ner
Fy vad hopplöst och fruktansvärt allt känns!!
Vi har försökt få barn i mer än 2 ½ år, så längtan är enorm. En IVF är en så påfrestande behandling, man slängs mellan hopp och förtvivlan i månader. Sedan blir man äntligen glad! Och så några dagar senare är hoppet ute igen... Nu väntar jag bara på att jag ska börja blöda så jag slipper skrapning (som jag behövt tidigare).
Vi är redan MF-utredda och inga fel har hittats.
Vill bara ligga i sängen och gråta...
paprikan: *Kramar om* vet hur tungt det känns.
**Kramar om dig**
Har haft 3 MF känns inte roligt då man inte vet vad som är fel. Jag har två barn sen ett tidigare förhållande på 15 & 13 år. Dom har kollat oss båda men hittar inget fel.
Jag fick tio bef. ägg och läkaren säger att allt ser så bra ut ,men ändå händer ju inget....
Fick mitt andra missfall på raken idag.
Fick första missfallet den 6 sept och nu det andra idag.
Fyyy vad tungt det känns.
Jag har en son sen tidigare som är 7 år och en dotter på 15 mån med min kille.
Vet ju att vi kan få friska barn men nu vill det sig inte.
Nu har vi lagt bäbisproduktionen på is fram tills vår, för nu känner jag mej helt slut.
Vi får hålla tummarna för varandra.
Kramar till alla kämpande par.
Usch va jobbigt!! vet precis hur de känns
Kramar om
Hoppar paa här. Varma kramar till mina "leidensschwestern"