Inlägg från: Ana Maria |Visa alla inlägg
  • Ana Maria

Legitimation krävs!!!!

Vissla skrev 2011-01-19 14:43:33 följande:
    Det är faktiskt inte alls krångligare att slå in 10 siffror i en ruta när jag säger de 10 siffrorna än vad det är att slå in de 10 siffrorna när hon läser själv på legget.
    Det handlar ju om att du ska kunna visa att du verkligen är du.
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:03:28 följande:
    Nej jag VET att jag aldrig har behövt visa leg när jag hämtat ut ett paket mot postförskott med sms avi.
    Nu fick du ju det...
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:07:06 följande:
    Jag har försökt o skaffa ett nytt leg hur länge som helst nu men skatteverket tog över 2 månader och 4 samtal på sig att skicka ett personbevis (lyckades tanka hem ett innan dom va färdiga).
    Min sambo jobbar och kan inte ta ledigt hur som helst för att styrka min identitet vid införskaffning av leg, har ingen annan som kan följa med.
    Ska man behöva ta en paus i livet för att man tillfälligt är utan legitimation?
    Alltså ett perosnbevis kan du skriva ut själv om du har e-legitimation... Samma so man har till internetbank. Eller du kanske inte har det heller? Kanske forftarande betalar räkningar via bankgiro och inte har visa kort...
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:08:16 följande:
    Fast det är en helt annan sak än att någon man känner envisas med att ta leg på en sak man betalar på plats.
    Nej, det är det inte. De är tvungna att ta leg oavsett om man känner personen eller ej.
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:17:24 följande:
    MEN DOM VET ATT JAG ÄR JAG DET FINNS PAPPER PÅ DET INNE PÅ KONTORET!
    Det har ingen betydlese. (du behöver inte skrika) Regler är regler och de är till för att följas.
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:21:17 följande:
    Nej det stod en tant från posten där som vägrade låta dom ge mig det jag ville ha trots att varenda människa på det där stället vet vem jag är
    Det är ju för att det är en regel att visa leg för att utlämnare ska vara säker på att du verkligen är du och inte senare bli beskyllda för att de lämnat ut till fel person.
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:25:30 följande:
    Om du läser det jag skriver så ser du att jag har fått ett personbevis som jag fick tanka hem skrev jag (hämtat på hemsidan med e-leg)
    o jag har e legitimation men det var ett jäkla ståhej att byta batterier på internet dosan för att jag inte hade ett leg så det blev svårt att få hem personbeviset ändå
    Men tankar du hem personbeviset från hemsidan så är det bara att skriva ut... Så har då iallfall jag gjort.

Men en lite undran, du har själv jobbat utlämningsstället, då borde du ju själv veta vad vitsen med att kunna legitimera sig är?! Eller?
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:29:25 följande:
    Det blev ett utlämnings ställe till posten efter att jag slutade jobba där, tanten från posten var där för att lära de anställda hur man gör.
    Jag vet vitsen med att legitimera sig
    Dåså varför vara irriterad för att de sköter sitt jobb?!
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:26:13 följande:
    Nej dom kräver inte leg dom vet vem jag är
    Då gör de fel enl reglerna.
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:31:02 följande:
    Man måste ha e legitimation för att få ner personbeviset till datorn, man måste ha en skrivare för att skriva ut personbeviset, har man skrivaren utlånad i en annan kommun blir det svårt att skriva ut.
    Ja men du hade väl e-legitimation? Man kan spara ner det på usb-minne /skicka till sin mail och skriva ut på någon annan dator som har skrivare.
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:35:10 följande:
    HADE DET STÅTT SÅ HADE JAG INTE  BRYTT MIG
    Då får du ju skylla dig själv!
  • Ana Maria
    Vissla skrev 2011-01-19 17:39:24 följande:
    För att det inte stod i smset att jag skulle ha leg?
    Det står alltid att man ska ha giltigt legitimation i ett sms-avi.
Svar på tråden Legitimation krävs!!!!