Inlägg från: Pleco |Visa alla inlägg
  • Pleco

Legitimation krävs!!!!

Jag tycker du låter väldigt gnällig och verkar tycka att alla gör fel mot dig. Personen som krävde leg av dig, Skatteverket som tog lång tid på sig, dosan som hade slut på batterier, dina vänner som inte kunde/ville skriva ut ditt personbevis. Du har ju faktiskt själv ansvaret att ordna med sådana här saker, ser ingen orsak till att bli så arg.

• Pleco
    Vissla skrev 2011-01-20 09:48:52 följande:
    Jag är inte arg, jag är irriterad  över att man måste ha leg för minsta små sak.
    Jag har fixat de här sakerna  själv men jag har nånting som heter empati, vilket innebär att jag tycker synd om folk som inte har möjlighet att fixa såna här saker och har ännu svårare att få ett idkort när jag vet hur många situationer det krävs att man ska ha en idhandling. Finns exempelvis många invandrare som har stora problem med att få fram ett giltigt leg för att ingen vill bekräfta deras identitet, men tycka synd om dom är oxå fel?
    Tycker mest att du bara har gnällt över din egen situation där du inte fick hämta ut paketet trots att personen kände dig, jag måste jag ha missat inlägget där du skriver att det är synd om folk som har svårt att fixa id-kort. Får väl läsa tråden en gång till...
  • Pleco
    trettioplus skrev 2011-01-20 18:01:20 följande:
    Jag tycker det är både obehagligt och drygt att ständigt behöva visa leg. 
    Det börjar bli svårt överhuvudtaget att göra något utan att visa upp den där jävla identitetshandlingen.
    Jag tycker bättre om att vara incognito Rynkar på näsan
    Hur kan det vara obehagligt att behöva visa leg? I vilka situationer har du känt så?
Svar på tråden Legitimation krävs!!!!