• maria204

40-talsnamn

Mina barn har så kallade "gubbnamn" och nu väntar vi vår tredje. Jag vill bli överöst med namn som passar till våra killars. De heter Folke och Einar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 17:37
    Oj vad många förslag jag fått!

Favoriter just nu är Ingrid och Kerstin på tjejsidan.

Om jag fick bestämma skulle det kunna bli en Torsten, Gunnar eller Knut om det blir en kille.

Fler förslag mottages gärna!

• Svar på tråden 40-talsnamn
  • Inger Rozén

Alltid fint namn är PER!

• Familjenärlivet
    Inger Rozén skrev 2011-01-20 13:24:08 följande:
    Glöm inteGUNNAR!
    Men glöm TURE!Det var inte populärt på 40talet.Min morbror,som var dum,.var ödd 1907!f
    Men Björn och Ulf är fina 40talsnamn!
    Men Sture ska däremot finnas med :)
  • Inger Rozén

Min son har ett gubbnamn,nämligen RUBEN!Men det är ju inte från 40talet precis.

• maria204
    DenNamnbitne skrev 2011-01-19 20:15:38 följande:
    Folke och Einar ser inte jag som 40-talistnamn utan snarare som 20-talsnamn- och fantastiskt vackra namn. Jag vet att det varit upp men Gunnar är det allra finaste pojknamnet så det måste vara ett alternativ.  "Gubbnamnen" är min favoritgenre även om jag inte gillar det ordet. Här kommer fler fina:

Hilding
    Rune
    Valfrid
    Artur
    Torsten
    Håkan  (hette min farfar som var född på 20-talet)
    Bertil
    Manfred

Lycka till med namnvaletTomte
    Tack för komplimangen!
    Du har kanske rätt, namnen är kanske mer 20-tal...

Gunnar och Torsten är klockrena! För mig...
    Annika i Gbg skrev 2011-01-19 20:36:32 följande:
    Folke, Einar och Arvid

Folke, Einar och Ingrid
    Ingrid står med på listan. Min make sa faktiskt senast igår att det var ett namn han kunde tänka sig. Ett framsteg...
    Flickmamma skrev 2011-01-20 00:27:44 följande:
    Karl är ju klassiskt, det hette min farfar. Min morfar hette Arvid.

Hittade detta på nätet:
    Birgitta, Margareta, Christina. Marianne. Ingrid. Inger. Gertrud. Doris, Kerstin, Elisabeth, Maj-Britt, Anita, Britt-Marie, Barbro, Lars,Per-Erik. Kjell, Kurt, Håkan. Leif, Roland, Bert. Åke och Göran var populära på 40-talet
     Ingrid och Kerstin är bra. Jag såg att du nämnt Harry. Jag hade det som förslag, men det känns lite för mycket Harry Potter. 
    Aardy skrev 2011-01-20 10:23:30 följande:
    Folke, Einar och Kjell.
    Nääää.
  • maria204

Jag kanske ta bort det där med 40-talsnamn. Tänk mer på att namnen ska passa ihop med Folke och Einar.

• Aakashan

Om du vill ha 40-tals namn så var mina föräldrar födda på 40-talet och haft massor av kollegor födda under dessa år och dom heter:
    Margareta, Ingrid, Jörgen,Per, Gunilla, Alf, Ann-Sofie, Lars, Bertil, Åke, Gunnel, Marianne, Gun, Birgitta, Britt-Marie, Lena, Inger, Kerstin, Maud, Christer, Björn, Ulf.........

• Flickmamma
    Inger Rozén skrev 2011-01-20 13:20:55 följande:
    Inger och Stig är "hopplösa"namn från 40talet!
    Min syster heter Inger men hon är född 1970 och vad hon har hatat sitt namn. Det var bara "tanter" i 30-40 årsåldern som hette Inger när vi var barn.
  • Flickmamma
    Aardy skrev 2011-01-20 10:23:30 följande:
    Folke, Einar och Kjell.
    Kjell hette min pappa fast han var född 1928.
  • Flickmamma
    Inger Rozén skrev 2011-01-20 13:24:08 följande:
    Glöm inteGUNNAR!
    Men glöm TURE!Det var inte populärt på 40talet.Min morbror,som var dum,.var ödd 1907!f
    Men Björn och Ulf är fina 40talsnamn!
    Ulf hette min bror som var född 1963. Har tidigare skrivit att min syster heter Inger och är född 1970, Undrar hur våra föräldrar tänkte med så gammalmodiga namn till sina barnSoligJag heter Karin och det är alltid gångbart!!
  • lokisse

ulla i olika kombinationer
    eller britt gunbritt osv

Nej det tror jag inte!
Svar på tråden 40-talsnamn