• lillasnide

Jobba med barn

Någon här som har barn och jobbar med barn? Jag är rädd att eller hmm hur ska jag beskriva det, är det inte jobbigt att jobba med barn hela dagarna och sen komma hem till sina egna? Hmm orngra så att jag inte gick barn och fritid=(

• Svar på tråden Jobba med barn
  • fröken april

hej

Jag är förskollärare och läser just nu till grundskollärare. har 2 barn 2 och 5 år!! Visst kan jag känna att det är full fart medn å andra sidan är ju jobbet jobb och hemma hemma om du förstår mig. Du kan ju välja att inte jobba med den ålder du har hemma för tillfället om du vill men jag har jobbat på syskonavd när jag haft små och älskar mitt jobb, så om du vill jobba med barn så orkar du absolut!!! Och barnen är ju inte alltid små eller hur??? Lycka till, om du undrar nårt mer kan du ju skriva i min gästbok!!

• Lola Jämtland

Ang Barn o fritid så ger den inte så mycket jobb inom förskolan.

Vill du arbeta med barn, läs till förskollärare. Då är du nästintill garanterad jobb eftersom barnskötaryrket är på väg att dö ut.

• Jatte

Jo, visst kan d va jobbigt ibland! Men sen är d inte samma sak är du kommer hem till ditt eget barn...d är en annan sak. Även om man inte tycks tro d..
    Ibland jobbigt...ibland inte!! Beror på om man själv är på humör=)

• Bempa

Jag trodde inte att det skulle funka, men det går jättebra o jag stormtrivs
    Arbetar på fritids, o mina barn är 3 år resp 17 mån. Jag jobbar då o då på dagis, o i skolan, och det funkar bra. Visst, vissa dagar är lite extra jobbiga då man kommer hem o det fortsätter med "livet", men jag älskar mitt jobb!

• Merenwen Elanesse

jag läser just nu till förskolelärare och det är jätteintressant!

• lillasnide

oki tack så jätte mycket all=)

Jag ska prata med syon på ams på torsdag om jag kan ta ledigt från praktiken.

Sarnisa: var läser du i landet? är det mycket läsande? och vad behöver man för betyg?
    '
    känns ju så länge till torsdag ju=P

• mysigaMiia

Jag läser till Barnsjukvårdare med inriktning på barn/ungdomspsykiatri =)
    jag vill jobba som personlig assistent eller som barnundersköterska på lasarettet..

Svar på tråden Jobba med barn