• LillaBibbi

hur mycket är 1 GB data?

son frågan lyder! Jag har fått det som fri surf i min mobil. Någon som vet hur mycket man kan göra med det?

• Svar på tråden hur mycket är 1 GB data?
  • Stealth

Om du ska ladda ner en fil som är 1GB så kommer du kunna ladda ner en fil.

• Firran

Men det gör man ju inte till mobilen !....
    Om du kollar mail , facebok aftonbladet osv osv funkar det hur bra som helst ...
    om du ska ladda mycket filmer från youtube osv räcker det inte lika långt...

Men om du har så att du får 1 gb sen blir det segare utöver 1 gb så räcker  det alldeles utmärkt !

• Stealth
    Firran skrev 2011-01-19 20:14:59 följande:
    Men det gör man ju inte till mobilen !....
    Om du kollar mail , facebok aftonbladet osv osv funkar det hur bra som helst ...
    om du ska ladda mycket filmer från youtube osv räcker det inte lika långt...

Men om du har så att du får 1 gb sen blir det segare utöver 1 gb så räcker  det alldeles utmärkt !
    Hur många gånger då? Hur mycket data blir en minut streamad video från youtube? Hur vet du att 1GB räcker utmärkt?

(som en parantes kan du kolla på nästan ett dygn toutubevideos på en kvot på 1GB och jo, vissa laddar ner filer via sin mobil, SVT play kan du se ungefär 1 1/2 timme för 1GB )
  • pluvdo

Jag tycker ju det är lite. Alltså, i mobilen är det väl inga problem, men att ha en gräns på 1 gb till datorn vore fånigt. Man kan inte ladda ner eller någonting. Eller jo, något litet kanske, men ändå. Fånigt lite.

• LillaBibbi

jag kommer kolla facebook.. lite appar till sonen, aftonbladet osv.. inte ladda ner varken film eller musik.

• Firran

Att jämföra 1 gb i mine till datan går inte riktigt att jämföra att ha det som surfning till mobilen...

Stealth skrev 2011-01-19 20:21:02 följande:
    Hur många gånger då? Hur mycket data blir en minut streamad video från youtube? Hur vet du att 1GB räcker utmärkt?

(som en parantes kan du kolla på nästan ett dygn toutubevideos på en kvot på 1GB och jo, vissa laddar ner filer via sin mobil, SVT play kan du se ungefär 1 1/2 timme för 1GB )
    För att många jag känner har 1 gb och för dom räcker det gott och väl.. och som jag skrev om man ska göra alla dom vardagliga sakerna ( som dom flesta) gör räcker det bra....
    brukar ju också vara så att man får 1 gb, sen utöver det så dras hastigehten ner....

det är ju sämmre om det börjar kosta allt utöver 1 gb.. men det står väl....

Själv ska jag beställa en htc desire hd... och det var en gb som följer med det också...
  • Firran

Och ej jag vet inte om hon ska andvända mobil surfen till vardagliga saker så som mail facebok läsa osv eller sitta och kolla på tv program på mobilen... så räcker det mindre såklart!

• Stealth
    Firran skrev 2011-01-19 20:56:36 följande:
    Att jämföra 1 gb i mine till datan går inte riktigt att jämföra att ha det som surfning till mobilen...För att många jag känner har 1 gb och för dom räcker det gott och väl.. och som jag skrev om man ska göra alla dom vardagliga sakerna ( som dom flesta) gör räcker det bra....
    brukar ju också vara så att man får 1 gb, sen utöver det så dras hastigehten ner....

det är ju sämmre om det börjar kosta allt utöver 1 gb.. men det står väl....

Själv ska jag beställa en htc desire hd... och det var en gb som följer med det också...
    Det är till mobilen, inte till... eh... datan. Eller datorn som det kan heta.
    Har du producerat några svar alls på hur stor en hemsida är? "alla dom vardagliga sakerna" ?

Ladda ner lite appar, surfa lite, ladda upp ett par bilder via facebook, gör om regelbundet så slår man snabbt i taket.
  • Firran

Läs alla svar istället för att annmärka, det var inte jag som skrev att det var lite till en DATOR.
    Lägger ner det här nu, hoppas hon blir nöjd med dina svar !
    Orkar inte direkt börja tjaffsa om en trams sak här på familjeliv, har vettigare saker för mig.

Vad vill du att jag ska svara ?

Nej 1 Gb räcker inte !

Det jag svarade var att alla som jag känner som har 1 Gb tycker att det räcker gott och väl till allt dom gör med mobilen  . slut

• Stalhandske

Det räcker ett bra tag, det kommer räcka om du gör de allra vanligaste.

/Stalhandske 

• c0ol
    LillaBibbi skrev 2011-01-21 20:43:29 följande:
    Tål inte pekskärmen kyla?
    Gäller alla pekskärmar i stort sett, men som alltid så överdriver kvällspressen en hel del.
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • Jesspa80

Köpte mig en sådan där med amoled, märkte inget alls fast det var typ -20 ute. Inte för att jag gick och vevade med den utan mer normalt, ringde det så svarade jag.

Svar på tråden hur mycket är 1 GB data?