• gryning2

Vilket har varit ditt värsta jobb/praktik?

Vilket jobb eller praktik har varit ditt värsta i livet?

Mitt värsta jobb var "yttre skötsel" sommarjobb på ett bostadsbolag. Vi städade trappor och sopstationer i stans snuskigaste och mest nedgångna bostadsområde. Dessutom var det 30 grader varmt, hua!

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110701
  • Svar på tråden Vilket har varit ditt värsta jobb/praktik?
  • Menhir

En gång jobbade jag en hel dag som servitör på en pizzeria i Värnamo, det var en av de längsta dagarna i mitt liv och dagen därpå meddelade jag att jag inte skulle komma mer. Lön: en calzone...

• Queenie70

Mitt värsta var när jag praktiserade som kurator på ett sjukhus. Min handledare var den elakaste människa jag nånsin träffat på i hela mitt liv. När praktiken var slut, kändes det som om man inte var vatten värd och jag var nära att hoppa av. Skulle jag se människan idag när jag var ute med bilen och körde vette fan om jag skulle kunna behärska mig.....

• logg81

Det värsta var nog ogräsrensare en sommar. Tätt följt av sorterare på Myrornas klädintag.

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • gryning2
    Queenie70 skrev 2011-01-19 19:44:09 följande:
    Mitt värsta var när jag praktiserade som kurator på ett sjukhus. Min handledare var den elakaste människa jag nånsin träffat på i hela mitt liv. När praktiken var slut, kändes det som om man inte var vatten värd och jag var nära att hoppa av. Skulle jag se människan idag när jag var ute med bilen och körde vette fan om jag skulle kunna behärska mig.....
    Jag hade också några gräsliga handledare när jag läste till sjuksköterska. En handledare inom psykiatrin ville bara älta sin skilsmässa i fem veckor och använde studenter som kuratorer. En annan handledare pratade också oavbrutet bara om sig själv, ingenting om vård/patienter. Och jag fick inte göra någonting praktiskt utan bara titta på henne. Vi åkte runt i bil och hon åkte och visade mig flera gånger var hon och hennes barn bodde *suck*
  • viseversa

Det värsta jobb jag haft var... När jag praktiserade på NK sport och fritid som tonåring! Blev såå utnyttjad och fick göra allt skitgöra som dom ordinarie inte ville göra. Sprang som en tetting upp och ner till lagret tex hela dagarna. samt blev skickat på en massa annat trist jobb som dom inte ville göra själva. 

• vinterblomma

telefonsäljare, 5 oerhört trista veckor innan jag lyckades få annat jobb. Men det betalade hyran.

Glad för det mesta!!!
  • Apocalypso

Sex veckors praktikplats på en mekverkstad, tror det var bland de längsta veckorna i mitt liv! Var tvungen att praktisera där för att få godkänd praktik på teknisk utbildning, fick beröm för svetsningen men fy fan vad trist det är att meka. Kräks

• Biinzan

Den värsta praktikplatsen jag har haft var på ett ålderdomshem. Jag kände mig bara i vägen hela tiden, vad jag än gjorde så kändes de inte som att personalen var nöjda.
    Och alla äckliga gubbar som fanns där, ne fyfan. Aldrig igen ett sånt yrke!

Gravid första barnet, bf 2011 <3
  • gryning2

Sen har jag gjort prao en gång på en förskoleklass och det var också hemskt tyckte jag. Jag är ingen barnkär människa i grunden (förutom om det gäller mina egna eller goda vänners/släktingars barn). Jag skulle vara helt olämplig att ha barn som jobb t.ex. på en förskola eller så.

• gryning2
    Biinzan skrev 2011-01-19 19:52:29 följande:
    Den värsta praktikplatsen jag har haft var på ett ålderdomshem. Jag kände mig bara i vägen hela tiden, vad jag än gjorde så kändes de inte som att personalen var nöjda.
    Och alla äckliga gubbar som fanns där, ne fyfan. Aldrig igen ett sånt yrke!
    Jag älskar att jobba med gamla tanter och farbröder, tänk vad olika man är Glad
Svar på tråden Vilket har varit ditt värsta jobb/praktik?