Inlägg från: Helena o Mattias |Visa alla inlägg
  • Helena o Mattias

    Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!

    Har också hittat hit, min dator gick sönder i veckan så ska skicka den på rep efter som jag har garanti kvar på den.

    Emily: Vad skitet av dem på fsk att barnet fick leka med de andra barnen medan han vänta på att bli hämtat. När Linus har fått så där löst i magen (innan vi insåg att de är av mjölken de blir så) så gick de ut med han. Sån där dagis- magsjuka smittar ju direkt!!!

    Angående ledighet: Tja jag är ju arbetslös just nu då min fp tog slut i september så jag söker ju jobb. Annars hänger vi på växis när vi kan. Har inte varit de senaste ggr eftersom de varit möten o sånt. Men på torsdag ska vi då, på måndag ska vi till sunderbyn på beteendeträning med Linus. O i februari så ska de göra utredning på Linus så de är full rulle! Men skulle då vilja börja jobba lite, men har sökt som skötare i sunderbyn o nåt diskjobb, i december var de ute massa annonser men de då var de ju massa med julstök o annat så...


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias
    sok skrev 2011-02-02 23:32:16 följande:
    helena,
    'idag såg jag linus på selmas avd, han var med en fröken (hans resurs??!!?) och gjorde nåt ärende bara, vad söt han är!!!
    hans resurs är ju hon som jobba på stjärnan förut, vill inte skriva namn men de börjar ju på B...

    Har inte skrivit i tråden för min dator krascha ju för några veckor sen, har skickat in den för de var garanti kvar på den... Lånar M´s dator nu, ska läsa igenom lite nu...
    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias

    Har nu läst igenom tråden o börjar känna lite press på vad man ska hitta på med sitt liv.... Söker ju lite jobb som smått på platsbanken, men hittar väldigt lite som passar... Sökte före jul som skötare men fick inte de... Funderar på om jag ska söka en 12v. utbilning lokalvård som lernia har så jag kanske har lättare att få jobb... Vill ju fortsätta min påbörjade förskollärar-utbildning så smånigom men skulle behöva lite pepp på de så jag vet inte hur jag ska göra med de heller...

    Hm, ska nog gå o lägga mig, M gick o la sig tidigt ikväll kände sig inte alls i form, hoppas han känner sig bättre imorgon då vi ska till sunderbyn med Linus för testning av psykolog...


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias
    sok skrev 2011-02-03 23:16:03 följande:
    haha ja redan rymmer hon vi kommer få fullt upp i sommar misstänker jag...då man är ute på baksidan menar jag.... puh
    kul det går så bra för klara med

    helena,
    jaha men det var ite hon, det var en annan fröken han var med nu då de hälsade på på stjärnan....
    ok men då vet jag nog vem som är resursen.
    ok, hur såg hon ut? Ingrid är ju mörkhårig, Margot kortklippt o Marina lite kraftig... Tycker bäst om Marina om jag ska vara ärlig, kommer att sakna henne mest... Men för några veckor sedan fråga de om Linus skulle börja här på svedjeskolan till hösten, nä sa vi han ska ju börja på specialförskolan stjärnan... Rektorn ville veta nu ifall de ska sätta in några resurser för han, så de känns ändå bra att de har nån tanke ifall han nu ska börja i vanlig skola nästa år... Tror o hoppas de kommer hända mycket under året på stjärnan...

    Nä, sova var de jag skulle göra.
    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias

    krao: här är de jag som tagit ut mest av dagarna. Mattias har bara tagit ut de dagarna han "måste", de sk. pappadagarna, vi skrev över alla dagar man kunde på  mig eftersom han får lägsta ersättningen bara. Men han tog ut de sista nu i januari så nu är de slut. Men jag har ju varit hemma eftersom jag söker ju jobb.
    När Linus var liten var han ju föräldraledig "på riktigt" eftersom jag börja jobba när Linus fyllde 1år.


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias

    Shit Evelyn har börja vara jättesvår att få o sova på kvällarna, hon står o gallskriker till hon är helt slut. Förut har man ju lagt henne vid 19tiden iland tidigare med en flaska välling o har somna. Nu är de vid 20-21 som hon står o skriker i säkert en halvtimme!
    Hon hade ju feber förra veckan o efter de har hon ju börja hosta, men de låter mest som att de är slem, så undra om de är de som besvärar henne.
    Blir de inte bättre tills på måndag ska jag då ringa bvc o fråga...

    Emily: Jag är gärna med på fika!


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias

    Sinne: ja usch för magsjuka, kommer ihåg när jag jobba på millan så var de en som var typ 1½ som fick magsjuke, diarée som jag fick ta reda på... Dan efter så vaknar jag typ 4.30 o får springa på toa i säkert 2timmar, efteråt var jag helt slut, sov typ hela dan så vid 16tiden ringde de från millan o fråga om jag ville jobba nästa dag... Nä jag har magsjuka... Så de som går på dagis tror jag är extra smittsamt!


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias
    mamma till tre troll skrev 2011-02-07 06:57:05 följande:
    tänkte på växhuset idag.. Men vi skippar nog de.. vill inte ha ngn mer sjuka nu när A är så pass pigg som han är just nu..*peppar peppar*
    och sen är de ju så jäkla kallt igen då.. usch.. NU är jag trött på vintern.. den får gärna försvinna fort nu!! hahaha
    Vi ska då fara på växis, ska bara o lämna Linus på dagis först. Ska hämta ett paket på örnäset o handla lite också...
    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias
    Jekkaliten skrev 2011-02-07 21:28:58 följande:
    Vi var på Växis idag och fatta: Nanny var nästan äldst på stället (förutom storsyskon till alla månadsgamla bebisar då), tillsammans med Evelyn som också var där. Nä, nu börjar det kännas ensamt att vara f-ledig. Jag vill jobba nu! Hoppas verkligen att jag får gå vidare till nästa intervjuomgång på jobbet jag sökt. 
    Jo de var verkligen lite "kändisar" idag på växis... Håller med om att de börja kännas ensamt att vara hemma... Skulle vara kul att få börja jobba lite iallafall! Eller om man ska fortsätta o plugga...
    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
  • Helena o Mattias

    Gud vad ni skriver...

    Angående lös mage o dagis: Innan vi kom på att de måste vara mjölken som gör att Linus blir lös i magen av så ringde de så fort han var minsta lös o trodde ju direkt att de var magsjuka på g. Nu sen vi kör mjölkfritt så har han inte varit lös...

    Angående frukt o mat: Våra barn är som roliga, som idag åt vi fiskpinnar, potatis o grönsaker, Evelyn äter mest potatis o grönsaker, Linus äter mest fiskpinnar... Vi brukar skoja om att de blir billigt om vi går ut o äter för barnen kan dela på en portion, haha...
    Evelyn hon älskar bananer.... Men Linus o Evelyn är så olika gällande mat o äta.... Linus han åt ju inte om de var stora bitar spotta bara ut, så höll han på till 1½ när han börja dagis... Evelyn hon älskar plockmat mest men vi har börjat med sked men hon har inte fattat hur den ska vinklas... Idag till lunch så försökte hon men hon tog mest med händerna, haha...

    Angående kläder: Har bara köpt till Linus, en reima dress jag hitta på tradera, så fin i brun med turkost foder.
    www.tradera.com/Fin-Reima-jacka-byxa-skaljacka-skalbyxa-varjacka--auktion_302830_125664867
    har inte funderat på vad Evelyn ska ha, måste kolla i kartongerna uppe i förrådet om de finns nåt annars inhandla nåt.


    Mina älsklingar, min man Mattias, sonen Linus 051025 dotter Evelyn 090908
Svar på tråden Höst/Vintermammor 09/10 Luleå! Nu är bebisarna barn!