• Anonym (lilla jag)

Erfarenheter kring Yasminelle efterlyses

Min barnmorska rekommenderade Yasminelle efter en graviditet och aming med mycket svår acne. Acnen är borta men så är också sexlusten. Helt borta! Har ni som ätit dessa p-piller upplevt att sexlusten försvann?

• Svar på tråden Erfarenheter kring Yasminelle efterlyses
  • Anonym

Nope inte alls. Åt de i ett år. Brösten växte, vilket var ett plus men min sexlust försvann inte alls. tvärtom! men jag är ganska ovanlig på det sättet också så jag vet inte. ;)

• Anonym

yasminelle är ju typ de svagaste pillrena som finns på marknaden. jag märkte aldrig av nån lustminskning. kan det inte vara så att lusten är borta pga ni fått en bebis och så?

• navelludd01

Japp ingen sexlust samt att jag blev deprimerad. Har prövat 4 olika sorter- inget funkar bra. Har varit utan i 7år och är mycket nöjd :D

• Anonym (lilla jag)
    Anonym skrev 2011-01-19 22:12:37 följande:
    yasminelle är ju typ de svagaste pillrena som finns på marknaden. jag märkte aldrig av nån lustminskning. kan det inte vara så att lusten är borta pga ni fått en bebis och så?
    Visst kan det bero på andra faktorer. Lite därför jag tänkte höra om andras erfarenheter. Av er som svarat så är det ju olika så det är säkert något annat det beror på.
  • Tuesday

Jag har käkat både yasmin och yasminelle och jag vet inte om jag upplevde att lusten försvann, MEN när jag slutade med dem så shit vad kåt jag var hela tiden, så jo visst påverkade de lusten för min del. Efter att jag fått barn och skulle börja med p-piller (mini) igen kände jag en tydlig dämpning av lusten på bara någon vecka. Jag kommer aldrig mer äta p-piller.

• édes80
    Tuesday skrev 2011-01-20 07:30:39 följande:
    Jag har käkat både yasmin och yasminelle och jag vet inte om jag upplevde att lusten försvann, MEN när jag slutade med dem så shit vad kåt jag var hela tiden, så jo visst påverkade de lusten för min del. Efter att jag fått barn och skulle börja med p-piller (mini) igen kände jag en tydlig dämpning av lusten på bara någon vecka. Jag kommer aldrig mer äta p-piller.
    Låter som att det beror på pillerna ja....
Svar på tråden Erfarenheter kring Yasminelle efterlyses