• Pickeli

nyfödd + 2 åring i bilen?

Har ett babyskydd med bas från BRIO och en bilbarnstol (vet inte vilken modell) maxicosi iaf till 2åringen. Bakvända båda två då givetvis.

Var ska jag sätta ungarna? Hur gör ni?

Lillen fram och stora bak? Båda bak? Stora fram? Vad är bäst!?

Har en saab 9,5 och vi är 2 vuxna i familjen som också ska få plats.

ps.
    (Airbag = not an issue.)

Google it!
  • Svar på tråden nyfödd + 2 åring i bilen?
  • Flickan och kråkan

Vi har hela tiden haft stora fram och lilla bak. Jag tror inte ens vi hade fått in stora där bak.....hans plats har liksom alltid varit fram .

• Fotavtryck

Åker du ofta som ensam vuxen?

isf är det barnet som skriker mest som får sitta framme.
    Annars är det barnet som behöver mest tillsyn som sitter bak med den andra vuxen. Som ex bebisen som vill ha nappen eller nappflaska.
    Använd spegel på nackstödet till den som sitter bak så att du kan se ordentligt i backspegeln.

• Pickeli
    Flickan och kråkan skrev 2011-01-20 11:27:20 följande:
    Vi har hela tiden haft stora fram och lilla bak. Jag tror inte ens vi hade fått in stora där bak.....hans plats har liksom alltid varit fram .
    Vi funderar också på att byta nu eftersom att den stora kanske behöver mer uppmärksamhet.

Han har dock alltid suttit bak från det att han varit nyfödd.

Finns det något att tänka på ur säkerhetssynpunkt tror du?
    Google it!
  • Mela78

Båda bak. Vill kunna koncentrera mig på körningen. De få gånger barnen behövt hjälp med något har vi stannat bilen och ordnat problemet.

• Pickeli
    Fotavtryck skrev 2011-01-20 11:28:18 följande:

Åker du ofta som ensam vuxen?

isf är det barnet som skriker mest som får sitta framme.
    Annars är det barnet som behöver mest tillsyn som sitter bak med den andra vuxen. Som ex bebisen som vill ha nappen eller nappflaska.
    Använd spegel på nackstödet till den som sitter bak så att du kan se ordentligt i backspegeln.

Jag åker ensam ibland ja, men har alltid haft sonen bak utan några problem.

Vet inte vad det kommer bli för en bebis ännu, men det går ju alltid att byta stolarna såklart om det framkommer att den ena kräver mer än den andra.
    Google it!
  • Mela78
    Mela78 skrev 2011-01-20 11:30:50 följande:
    Båda bak. Vill kunna koncentrera mig på körningen. De få gånger barnen behövt hjälp med något har vi stannat bilen och ordnat problemet.
    Och sen blir jag lätt åksjuk så jag behöver sitta fram. 
  • tinis77

Jag föredrar att ha barnen i bak. En i mitten och en bakom passageraren hade jag nog testat. Funkar det inte så hade jag satt stora i fram.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Pickeli
    Mela78 skrev 2011-01-20 11:30:50 följande:
    Vi är långa både jag och sambon och det skulle aldrig få plats en stol bakom förarsätet trots att vi har en rymlig bil.

Dessutom går det knappt att sitta i passagerarsätet som det är nu så då blir det bara mittsätet över för en av oss. Det känns inte som ett alternativ tyvärr.

men jag skulle nog helst också vilja ha det så om jag fick välja.
    Google it!
  • Pickeli
    tinis77 skrev 2011-01-20 11:31:33 följande:
    Jag föredrar att ha barnen i bak. En i mitten och en bakom passageraren hade jag nog testat. Funkar det inte så hade jag satt stora i fram.
    Oj det skulle jag aldrig vågat, tänk om den stora slänger ner en bok elelr en traktor i skallen på lillen! FörvånadFlört

Ja stora fram är nog kanske bäst, blir mer plats för den stora också då tror jag!
    Google it!
  • emelillen

Vi har också en saab 9,5 och just nu har vi vår stora tjej där bak.. tanken är att när bebis kommer (beräknad i slutet på juli) så ska vår stora tjej få flytta fram.
    min sambo är väldigt lång, så att ha en av bilbarnstolarna bakom förarsätet eller i mitten är inget alternativ här heller. men hoppas att stora tjejen kommer trivas med att sitta fram (fast bakåtvänd, såklart), så jag kan sitta bak med bebis (jag har inget körkort, därför blir det alltid jag som sitter bak). 

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-21
Svar på tråden nyfödd + 2 åring i bilen?