• cattiwik

Lekmatta

Skulle vilja köpa en lekmatta i skumgummi (ungefär som en tjockare yoga matta) till min 4 månaders. Någon som har tips på vart man kan köpa en sån som inte är allt för dyr. Antar att tex barnenshus har men där brukar det kosta så mycket. Har tex IKEA någon?

• Svar på tråden Lekmatta
  • kleopatra

ikea har en underbar lekmatta

• cattiwik
    kleopatra skrev 2011-01-20 13:34:27 följande:
    ikea har en underbar lekmatta
    Är det i tyg? Vill ha en i typ skumgummi som inte flyttar på sig när han rör sig och inte samlar så mycket damm/katthår. Sen dregglar han så mycket nu så den kan man ju bara torka av.
  • kleopatra

den är i tyg, tvättas i maskin. baksidan är gummerad.

• mamma smurfen

finns ju liggunderlag man har i tällt, de borde ju fungera, OM  det inte finns "riktiga" att köpa då...sedan finns det ju även typ "madrasser" för hundar som ofta är skinnklädda.

Har tyvär inte sett någon lekmatta utformad på det viset du söker....

Men
    Den som söker skall finnaTungan ute 

• Kerstins mamma

VI har en IKEA lekmatta. Den är bra, men kanske inte så tjock som jag skulle vilja.

• cattiwik

Liggunderlag var ju en bra idé.
    Dom har en sån lekmatta på det BVC som jag går till. Ska höra nästa gång jag är där vart dom fått tag på den.

• sjd

I leksaksaffärerna kan man köpa lekmatta i form av pusselbitar som man kan bygga ihop. De är ungefär som en yogamatta i typ och stil.

• Tholie

Vi köpte en pusselmatta på hornback. Ungefär som ett tjockt liggunderlag med djur i glada färger. Köpte flera paket så vi har en stor matta i dotterns rum. Skön att ligga på för föräldrarna också

• Tallkotte12

Den här finns på biltema för 70 kr. www.biltema.se/sv/Fritid/Lek-och-hobby/Inomhus/Hoppa-hage-matta/

Den är egentligen tänkt att pussla ihop till en hopphage men man kan ju göra en kvadrat av några bitar också om man vill. Jag har köpt en till att spänna upp sticken på, eftersom det funkar bra att nåla i den =).  Har inga barn så jag har inte testat den som lekmatta.

• cattiwik

Tack för alla tips. Ja jag har funderat på en sån där pussel matta, men ville gärna ha en jag lätt kunde rulla ihop och inte behövde "bygga" varje gång. Nu såg jag dock att de hade en på barnenshus med lite större"pusselbitar" så det blir nog till att köpa en sån. den var inte så dyr heller då den var på rea =)

Svar på tråden Lekmatta