Sjuk och träna
Vet inte hur jag ska formulera mig men hur friska måste ni vara för att ni ska gå och träna? Helt friska? Lite snoriga? Feber?
Förkyld och träna= hjärtat kan stanna, myt eller sanning?
Vet inte hur jag ska formulera mig men hur friska måste ni vara för att ni ska gå och träna? Helt friska? Lite snoriga? Feber?
Förkyld och träna= hjärtat kan stanna, myt eller sanning?
förkyld och träna = risk för myokardit
www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Hjartmuskelinflammation/
är man lite snorig tror jag att det är lugnt...har man ont i halsen så ska man ABSOLUT INTE träna...inte heller om man har feber...det som kan hända är att man kan få hjärthinne inflammation..och det är inte roligt ..då kommer du inte kunna träna på ett halvår efter..itne ens bära kassar ..så ja skulle avråda att träna om jag var sjuk..är du lite snorig så behöver det iten betyda att du är sjuk...men ta det säkra före osäkra..du känner väl själv hur sjuk du är :p men absolut itne om du känner dej ltie konstig i halsen
Det händer att jag tränar när jag är snorig, framför allt på vinterhalvåret. Däremot inte om jag är "RIKTIGT" förkyld, förstås! (Man märker ofta skillnaden om man känner sin egen kropp).
Däremot, som sagt ovan, aldrig vid feber, ovanlig trötthet, eller halsont!
Idag känner jag mig nämnligen trött och svidig i hals och snorig näsa, skulle ni träna? Dock ej feber
Hostig oxå
nä inte jag helller...även om det bara är lite ont skulle jag aldrig riskera det..det är inte värt de så avstå tills du mår bätter och halsen är helt bra