• Maybe

Hur inreda smalt v-rum?

Jag undrar vad man ska tänka på när man ska inreda ett smalt vardagsrum? Några tips till en väldigt oerfaren?
    Inte onaturligt smalt, men ni vet sådär som det kan vara ibland i äldre lägenheter.
    Det är hyresrätt så det är inte tal om att riva väggar och dylikt.

Man går in på ena kortsidan, och andra kortsidan har vi balkongen.

Vi planerar att köpa ny soffa, men vet inte vilken typ av soffa det blir, om det blir en hörnsoffa eller en med divan eller en vanlig stor "rak" soffa. Lutar åt antingen divan eller hörnsoffa...
    Tv'n är på 47" så vi vill inte ha den för nära soffan...

• Svar på tråden Hur inreda smalt v-rum?
  • Maybe

Stopp!
    Man går inte alls in från kortsidan, man går in på långsidan, fast längst ner precis vid ena kortsidan, den där inte balkongen är... Ska se om jag kan bifoga bild och visa

• Maybe

Såhär! De ifyllda rutorna är ingångar och utgångar, de icke ifyllda rutan är fönster.
  • trollsanna

jag skulle nog köpa en divansoffa och ha den mot vänstra väggen och divandelen på högra soffsidan och tvn på högra väggen, man ska ju hälst inte blockera fönster el balkongdörr...förstår problematiken lite. om man köper en rak saoffa tycker jag det kan vara läckert att ha den lite diogonalt om rumet är stort...och någon mysig lampa bakom soffan och varma mysiga färger...har varit så mycket vitt senaste tiden.

Lycka till!

• Maybe

Tack!!!
    Har inte sett lägenheten IRL ännu så vet inte vart elementen sitter och så, för man ska väl inte blockera elementen heller?
    Vi kommer nog behöva iallafall 2 bokhyllor, vart ska vi ställa dom?

Svar på tråden Hur inreda smalt v-rum?