• Teza73

Äggdonation??

Hej alla kämpare

Jag har en massa frågor kring äggdonation som jag undrar om en snäll själ kan hjälpa mej med.

Vi har kämpat i 5 år med att få barn, senast fick vi plus på stickan efter ett ivf, två ägg sattes tillbaka, och vi väntade efter detta tvillingar. Tyvärr förlorade vi dom i vecka 23, sorgen är stor, men nu efter 4 månader har vi börjat fundera på nya tag.

Saken är den att jag är snart 38 år, har två barn sen ett tidigare förhållande som är stora nu, är tom farmor hehe till en vacker pojke på 4 månader.

Jag har nu börjat fundera på om det kanske kan vara så att mina ägg egentligen inte är nåt bra, ska ta upp det med Falun-kiniken och be om deras åsikt över lag, har ju inte fått höra att dom är jättedåliga på nåt vis, men vi har aldrig fått några till frysen, förutom sist då vu ju kunde ha sparat ett, men dom va osäkra på att det skulle klara frysen, bla därför satte vi tillbaka båda. Och inte många äg över huvud taget som varit dugliga för odling och återföring.

Funderar därför lite över om det visar sej att det är som jag tror, om det vore smartare att lägga tid och pengar på att söka äggdonation, vad tror ni?

Hur funkar det, vart vänder man sig, vad är skillnaden på pris och väntetid mellan Sverige och utomlands.

Vad ska man räkna med för kostnad??

Annat man bör tänka på, vet ju inte ett dugg om detta, skulle bli såå glad för lite svar om nån kan.

Kram alla modiga där ute

• Svar på tråden Äggdonation??
  • ungkvinna81

Hej! Ja! jag rekommenderar äggdonation för dig. Många som misslyckas med ivf lyckas med äggdonation. Chansenerna med att få barn är större!!! Du ska tänka på ett bra klinik förmodligen utomlands eftersom din kö i Sverige kommer om 3år. En behandling+ LM kan kosta upp till 120 000 kr. gå in på äggdonationstråden och få mer info o stöd där!!! lycka till

Svar på tråden Äggdonation??