• Anonym (micka)

Ångest, sertralin, när ska det gå över.. =(

Jag undrar ni som äter eller har ätit sertralin mot ångest, har det hjälpt ?
    Jag får ångest och oro ibland, inte lika ofta som innan jag började (äter 75 mg nu) men det kommer ändå..och det är jobbigt.  Har ätit detta nu i tre månader. Höjde för 1 och 1 halv vecka sedan till 75 mg.. känner sån ångest och magont idag , orolig.. vet inte varför.. den där ångest känslan som är hemsk.. :(
    vill verkligen inte höja till 100, vill äta minsta mäjliga men läkaren rekomenderade att jag skulle höja till iafall 75 , det kanske är för kort tid för att säga om det ska kännas bättre med ångesten , eller?
    ni kommer skriva att jag ska fråga min läkare men jag träffade nyss henne och jag orkar inte tjata och fråga henne om allt , känner mig löjlig och jobbig. Frågar hellre anonymt här från andra med erfarenheter !
    hur lång tid tar det ungefär innan ångesten ska försvinna när man äter det här preparatet ??

Någon ???? lugna mig snällaa... :(

• Svar på tråden Ångest, sertralin, när ska det gå över.. =(
  • Anonym

Hej.
     Jag vet inte om dessa orden lugnar dig men jag kunde inte äta sertalinen så
    länge för de va fel läkemedel för mig. Hjälpte de första månaderna men sen märkte jag
    ingen skillnad, så läkaren rekommenderade mig att byta. Kanske är så för dig
    med att du måste byta läkemedel?

Jag å som mest 200mg av sertalinen om dagen.

Lycka till och hoppas du snart mår bättre.

• Anonym (hej)

Sertralin har inte hjälpt mig mot ångest alls.
    Du kanske borde ha annan medicin alternativt kombinera?

Det är ju inte helt ovanligt att ta Sertralin på morgon och sen annan medicin på kvällen speciellt om man har kvällsångest.

• Anonym (micka)
    Anonym skrev 2011-01-20 23:19:47 följande:
    Hej.
     Jag vet inte om dessa orden lugnar dig men jag kunde inte äta sertalinen så
    länge för de va fel läkemedel för mig. Hjälpte de första månaderna men sen märkte jag
    ingen skillnad, så läkaren rekommenderade mig att byta. Kanske är så för dig
    med att du måste byta läkemedel?

Jag å som mest 200mg av sertalinen om dagen.

Lycka till och hoppas du snart mår bättre.
    hej ! vad medicinerar du för ? vad bytte du till för annan medicin ?
    jag vet itne om det är fel medicin för mig, men jag börjar nästan känna att min oro, ängslan kommer tillbaka...som jag mådde innan jag började. Det är hemskt.
    Vad brukar man få byta till för medicin om man äter sertralin o känner att den inte fungerar mot ångesten?
  • Anonym (micka)
    Anonym (hej) skrev 2011-01-21 08:14:49 följande:
    Sertralin har inte hjälpt mig mot ångest alls.
    Du kanske borde ha annan medicin alternativt kombinera?

Det är ju inte helt ovanligt att ta Sertralin på morgon och sen annan medicin på kvällen speciellt om man har kvällsångest
    vad äter du för medicin mot ångest? kombinerar du sertralin med någon annan eller?
    nä jag känner ju verkligen det, att det inte fungerar mot min ångest. Och det kan väll inte va så att man måste äta 200 mg för att det ska värka mot det ? det vill jag verkligen inte göra. VILL inte äta så mkt bara för att få bort ångesten,då byter jag hellre.....medicin...
    jag menar, jag tror min läkare kommer att säga åt mig att höja , om jag säger att jag känner att ångesten är kvar....o jag vill inte äta så mkt det räcker med 75 mg... annars tror jag själv att det är fel medicin. jag kanske ska vänta lite till o se om det blir bättre ,? jag höjde ju till 75 mg bara för cirka två veckor sedan??
Svar på tråden Ångest, sertralin, när ska det gå över.. =(