Dukan diet,,,tips på recept
Hejsan!
Jag tänkte testa Dukan dieten, sägs ju vara så bra
Nu vill jag gärna få lite tips på recept.
Hejsan!
Jag tänkte testa Dukan dieten, sägs ju vara så bra
Nu vill jag gärna få lite tips på recept.
Om jag inte minns fel så stod det en massa om den i senaste "Må bra"... Har dock skänkt bort min tidning så jag kan inte kolla...
Åhh, du oxå.. =)
Har kört en del omeletter, med typ skinka, chorizo och liknande i. Men se till att fylla kylen med saker du kan gå och småäta. Kokta ägg, skivad skinka, kassler, grillad kyckling, gravad eller rökt lax. Tonfiskburkar osv.
I måndags gick jag över i fas 2. =) Vilken lyx med grönsaker. Kycklingwok blev det idag.
Varmkorvsburkar är oxå bra att ha. Då man inte har så mycket ork är det lätt att värma ett gäng korvar till lunch. Använde senap och sockerfri ketchup till.
Youghurt får du äta, har aldrig någonsin ätit så mycket youghurt som nu. Yoggi har en variant som är 0,01% fett som vi använt oss av. Visserligen med fruktbitar i (fanns inte naturell på COOP) Persika, vanilj, passionsfrukt är härlig.
Mjölk finns det inte mini varianten av här så jag kör lättmjölk. (trodde aldrig att jag skulle bli en sån människa som handlade lättmjölk)
Hej alla.
Vet ni hur man ska göra om man har brutit dieten en dag (eller två) typ bortbjuden eller liknande.
Ska man börja om med attakfasen eller bara fortsätta? Har gjort attak i 5dagar
kan dock säga att efter endast en vecka blev jag otroligt fett/kolhyd känslig , magen blev Inte glad och då var det ändå en cesarsalad (fet dressing...)
Jag har avbrutit och kört igång igen med attackfasen, mest dock för att det känns som att den hjälper mer än fas 2. Förhoppningsvis har jag tappat allt jag ska då veckan är slut. Och kan smygstarta med fas 3. Gör alltså en egen variant av dieten.
Har funderat på att testa den där dieten. Hur har det gått för er som testat den? Har ni gått ner i vikt?
Jag har testat dieten. Jag gick när 15 kilo. Nu vill jag hålla vikten därför testar jag olika recept. Här är alla recept som jag har testat och tycker att funkar superbra.
dukan-diet-recept.bloggo.nu/
Alexgumman: Är det inte lite elakt att säga att varmkorv och chorizo funkar när det är absolut jättedåligt i dukandieten?
Dessutom tips inte om dieten om du kör din egen variant på den, det är bara att göra damen som frågar en björntjänst.
Problem?