• ninan

Jensen och Olympen?

Då var det dags! Att finna en bra skola för vår älskade sex-åring! Jag undrar om någon vet hur det är på Jensen grundskola på Gärdet, resp. Olympens grundskola på Östermalm? De har båda öppet hus på lördag så vi får väl pallra oss dit men det vore kul att höra från någon som känner till dessa skolor!

• Svar på tråden Jensen och Olympen?
  • ninan

Får väl svara själv då, nu har vi varit på bägge ställena och fick en bra känsla för Olympens grundskola, de sätter rörelse i fokus och lokalerna verkade trevliga. På Jensens skola i frihamnen kändes det mer "kontors-aktigt", väldigt sterilt på något vis. Så svårt att veta hur det egentligen är på skolorna! På Jensen träffade vi två flickor från åk 8 som var väldigt nöjda med sin skola, men mitt barn ska ju till förskoleklass... Suck. Ingen som vet hur det är där?? (Läste en annan tråd om Olympens förskola på Jungfrugatan där folk var väldigt missnöjda, gäller det då skolan också kanske?)

• ankisten

Lita på ditt omdöme. Olympen är en kanonskola!
    För några år sedan fungerade skolan inte lika bra, enligt vad jag hört. Skolan tog uppenbarligen tag i det som inte fungerade för idag är det, som sagt, en mycket bra skola.
    (Jag har barn på skolan.)

• ninan
    ankisten skrev 2011-01-31 22:32:33 följande:
    Lita på ditt omdöme. Olympen är en kanonskola!
    För några år sedan fungerade skolan inte lika bra, enligt vad jag hört. Skolan tog uppenbarligen tag i det som inte fungerade för idag är det, som sagt, en mycket bra skola.
    (Jag har barn på skolan.)
    Tack för det svaret! Lutar nog åt att vi söker Olympen i första hand! Läraren vi talade med var väldigt gullig och ingav förtroende.
  • ex1

Har lämnat Olympen då det inte funkade. Det enda riktigt bra var maten. Extremt hård disciplin (men ändå sprang alla bara omkring) och en fröken som var väldigt lynnig. Ryser när jag tänker på det:

• ninan
    ex1 skrev 2011-02-16 15:33:14 följande:

Har lämnat Olympen då det inte funkade. Det enda riktigt bra var maten. Extremt hård disciplin (men ändå sprang alla bara omkring) och en fröken som var väldigt lynnig. Ryser när jag tänker på det:

Hu då! Var det så illa att du får rysningar! Nu har hon fått en plats där till hösten iallafall, det är ju inte värre än att vi får byta om det inte funkar. De lärarna vi träffade verkade väldigt rara och "normala"!
Svar på tråden Jensen och Olympen?