Vid vilken ålder åt ditt barn på McDonalds för första gången?
Jag är mest bara nyfiken Och så funderar jag på hur det kan komma sig att vi föräldrar ger våra barn den typen av mat innan de ens efterfrågar det?
Jag är mest bara nyfiken Och så funderar jag på hur det kan komma sig att vi föräldrar ger våra barn den typen av mat innan de ens efterfrågar det?
1,5 år, när sonen inte accepterade att vi åt en sak och han en annan när vi var på McDonalds.
En hamburgare och lite äppelbitar har väl ingen dött av....
Det är nog näringsmässigt inte så stor skillnad på en hamburgare från McDonalds & en barnmatsburk från Findus.
Min son är 2 år och kommer nog inte äta på McDonalds på många år. Anledningen?? Varken jag eller maken äter där. Kan bli 1-2 ggr om året när man är ute på ärenden och blir hungrig, men det är alltid lika äckligt.
Vi har inget McDonalds i närheten, så ungarna har väl varit kanske 6-7 år när de första gången ätit där ...
För nån månad sen ungefär då hon var 16 månader. Anledningen var att vi håller på och ska flytta till en annan stad, 5 timmar bort och vi hade åkt bil hela dagen med ett flyttlass, kom fram på kvällen, och eftersom vi inte ska flytta in förrän om en månad så fanns det heller inget att kunna laga mat med i nya lägenheten. Då blev det en tur till MAX.
Under ett år.
Äter vi där så får barnen också något att äta, anpassat efter ålder så klart.
När dom varit riktigt små (under året) så blir det ju i princip bara en skiva bröd och ett äppleklyfta. Senare en naturell hamburgare och mjölk osv.
Hela katastrofmealet med både pommes och läsk försöker vi begränsa allihopa.
Personligen tycker jag att man ska fördröja introduktion av snabbmat till barnen. Alltså som Tedden säger, ingen har dött av lite hamburgare, men man vill gärna undvika att de börjar vänja sig vid denna typ av mat tidigt. De kommer "sooner rather than later" gå dit, så ingen poäng att förbjuda att de går dit även om jag skulle vilja gör det.
Mina barn har aldrig frågat efter en typ av mat men jag har matat dem med allt môjligt ändå. Detta gâller allt från fisk till grönsaker och även McDonalds.
Vet inte hur gamla barnen var nâr de at pa MCDonalds fôrsta gången. Runt året för de 2 första skulle jag gissa. Yngre för den yngsta.
Alma var 1 år.
Hedda har aldrig ätit där.
Vi andra äter aldrig där heller.
Vi föredrar goda hamburgare.
haha, det minns jag inte. Kommer folk ihåg det? Dessutom har Donken äckliga hamburgare, föredrar BK.