Inlägg från: Rosahjärta |Visa alla inlägg
  • Rosahjärta

Vi som dricker hallonbladste

BF-lista

Astro, BF 1/3 (sjätte barnet).
    Satine, BF 4/3 (första barnet)
    JohannaKO BF 20/2 (första barnet)
    Sandrine,BF 15/2 (första barnet)

Jag började dricka det i förrgår . Har dock inte haft lock på medans den har stått i 10 min , ska göra det i fortsättningen :) . Ja tycker den är jättegoood !
    Rekommendationer är att man ska helst inte börja dricka den förrens vecka 35 (för att inte påverka för mycket att få en för tidig förlossning) ,stod det iallfall på min hallonbladste-förpackning .

Vad är det för inverkan den ska få ?? ja tycker mer ja har blivit trött efter att jag druckit det teet . väldigt avslappnad . Kanske någon som känt samma ?
  • Rosahjärta
    Satiin skrev 2011-01-21 15:47:06 följande:
    det rekommenderas från 32 på vissa.
    enligt min bm var det ok att börja redan då :)
    men började i v. 33. (fulla veckor)

det är ett hormon som gör att man slappnar av, så är inte konstigt om du gör det :) 
    okej :) . aa de var ju bra . Ja minns att min BM nämnde det teet runt början av vecka 31 men ja tänkte mer : men haha vatusan e det , säkert bara en skrock tänkte ja . Men nu så har ja ändå köpt mig de ;D .
    Ah ok !! de förklarar .. hah . Ja råkade låta koppen stå med teet i , i 40 min innan och de blev att ja somna 10 min efter att ja druckit det . blev JÄTTEtrött .. hehe :D
  • Rosahjärta
    Ezme skrev 2011-01-21 15:47:10 följande:
    Hej.

BF 10/2.

Jag köpte hallonbladste ifrån Refresh och har märkt att jag har börjat få en del förvärkar av det som jag inte haft tidigare.

Lite fundersam på doseringen dock. På babycenters sida står det att man ska ta 1tsk hallonbladste/ kopp och max 4koppar per dag.

På Teförpackningen från Refresh står det 1msk te till 2,5dl vatten.. Frågan är om det blir överdosering då med tanke på att jag känt av en hel del värkar..

Vad tror ni?

Kram.
    jag har absolut ingen aning . Ja har inte känt av mer värkar än vad jag haft annars faktist . Jag har bara blivit enormt avslappnad utav de :) , då tar jag en matsked till 2,5 dl . ja tror en tesked x 2 koppar låter som det mest vettigaste då ja blir vääldigt avslappnad av en matsked.
  • Rosahjärta
    Satiin skrev 2011-01-21 16:11:41 följande:
    Beror nog på att teet inte endast används av gravida.
    Så för mest smak te-mässigt kanske man ska ha en msk, medan en tsk för att inte komma över maxdosen direkt som gravid?

En tanke :) 
    så kan de nog va .. ja tycker nog jag blir lite rejält avslappnad om ja tar en matsked sådär på dan . Så ja får nog trappa ner till en tesked .
  • Rosahjärta
    Längtandsfull skrev 2011-01-21 17:34:14 följande:
    Rosahjärta skrev 2011-01-21 17:22:57 följande:
    så kan de nog va .. ja tycker nog jag blir lite rejält avslappnad om ja tar en matsked sådär på dan . Så ja får nog trappa ner till en tesked .
    Men ta 2 tsk som jag då.. Det vad jag läst mig till att man skall ha i.
    okej :) . då ska ja nog köra på de istället .
  • Rosahjärta

IStället för att ta en matsked å låta den stå i 40 min innan ja dricker det och sen hejdlöst somnar å blir allmänt groggy .

Så kör ja nu på två teskedar x 2 koppar istället :)

• Rosahjärta
    Längtandsfull skrev 2011-01-25 13:07:18 följande:
    Rosahjärta skrev 2011-01-25 10:16:49 följande:
    IStället för att ta en matsked å låta den stå i 40 min innan ja dricker det och sen hejdlöst somnar å blir allmänt groggy .

Så kör ja nu på två teskedar x 2 koppar istället :)
    Låter du det stå i 40 minuter?
    Jag låter mitt stå med tesil i 10 minuter.
    nej nej  inte längre :D . men ja råkade låta det stå så länge för några dagar sen . glömde helt enkelt av teet ,haha . NU är de bara 10 min ;)
  • Rosahjärta
    Längtandsfull skrev 2011-01-25 17:15:38 följande:
    Sitter och dricker min andra kopp hallonbladste med nejlikor i för idag och känner hur det ilar till vid blygbenet och bäbisen är helt galen.

Bäbisen brukar vara vild men nu rör den sig mer och ilningar brukar jag ha det är ju för att bäbisen trycker på men nu ilar det till så jag får stanna upp..

Borde jag sluta dricka teet eller är det normalt att det ilar så enormt och bäbis så galen?
    Det "ilade" på mig jättemycket idag vid blygdbenet just för att bebisen rör sig så mycket med huvudet och kroppen.. å ja de är lite jobbigt ;) . Men min bebis är ju vild 24/7 , har börjat vänja mig nu ..
    ja tror väl det är normalt ? eller ? bebisen lever ju :) hehe .

Nu ska ja ta min andra kopp hallonbladte åå njuuuta ! tjingeling
  • Rosahjärta
    Längtandsfull skrev 2011-01-25 20:23:03 följande:
    jo min bäbis är också vild dygnet runt och det gör jätteont många gånger varje dag men idag efter lunch har det varit helt annolunda.
    Den har varit vildare än vanligt och det har verkligen knött..
    Får en känsla av att bäbis knör så för att det är nått på tok..

Men det är väll bara som man inbillar sig.
    ne då .. orora dig inte :) . ja tror nog bara att den är pigg . . NU igår så bakade jag chokladbollar och som alltid så la jag i lite kaffe . Kvällen slutade med att ja hade tryckt i mig 4 st , ooops ! åh lillen va helvild :O !
    Så ja tror nog bara de är pigga när de rör sig :) .
  • Rosahjärta

Jag har märkt att jag får sammandragningar allt mer efter att jag börjat dricka teet :) .

Men inte så mycket värkar eller så ..är som vanligt :) . 

Svar på tråden Vi som dricker hallonbladste