• Satiin

Mina förvärkar har ändrat lite karaktär, de är inte lika onda längre även fast de är där.
    Jag har en touch av kanel i också, mest för smakens skull. Men det kan också vara påverkande.

• Satiin
    Rosahjärta skrev 2011-01-21 15:43:53 följande:
    BF-lista

Astro, BF 1/3 (sjätte barnet).
    Satine, BF 4/3 (första barnet)
    JohannaKO BF 20/2 (första barnet)
    Sandrine,BF 15/2 (första barnet)

Jag började dricka det i förrgår . Har dock inte haft lock på medans den har stått i 10 min , ska göra det i fortsättningen :) . Ja tycker den är jättegoood !
    Rekommendationer är att man ska helst inte börja dricka den förrens vecka 35 (för att inte påverka för mycket att få en för tidig förlossning) ,stod det iallfall på min hallonbladste-förpackning .

Vad är det för inverkan den ska få ?? ja tycker mer ja har blivit trött efter att jag druckit det teet . väldigt avslappnad . Kanske någon som känt samma ?
    det rekommenderas från 32 på vissa.
    enligt min bm var det ok att börja redan då :)
    men började i v. 33. (fulla veckor)

det är ett hormon som gör att man slappnar av, så är inte konstigt om du gör det :) 
  • Satiin
    Rosahjärta skrev 2011-01-21 15:55:23 följande:
    jag har absolut ingen aning . Ja har inte känt av mer värkar än vad jag haft annars faktist . Jag har bara blivit enormt avslappnad utav de :) , då tar jag en matsked till 2,5 dl . ja tror en tesked x 2 koppar låter som det mest vettigaste då ja blir vääldigt avslappnad av en matsked.
    Beror nog på att teet inte endast används av gravida.
    Så för mest smak te-mässigt kanske man ska ha en msk, medan en tsk för att inte komma över maxdosen direkt som gravid?

En tanke :) 
  • Satiin
    Längtandsfull skrev 2011-01-21 16:29:17 följande:
    Här är en till som dricker teet.
    Lite dålig på det men ibland lyckes jag få ner en kopp .. Tycker inte det är direkt gott..
    Skulle vilja dricka iallfall 2 koppar/dag så man är i rekomenderat intag.

Jag har 2 tsk löste i en tesil så häller jag på kokande vatten ca 2½dl.
    Låter stå i ca 10 minuter innan jag dricker.
    Har i ca 1½ tsk honung i också.

Men vill bara förklara till alla här att detta teet har ingen effekt på att starta någon förlossning utan detta teet kan få förlossningen enklare samt att man kan återhämta sig fortare. Amningen kan även dras igång enklare.

Man skall dricka det från V 35 och fram till en månad efter förlossningen.
    Kan ju berätta att jag främst dricker det för att få igång amningen och läka fortare :)
    Sen om jag får en bäbis i v.38 pga te eller inte, spelar ingen roll. Hon kommer när hon kommer! 
  • Satiin
    Längtandsfull skrev 2011-01-21 16:34:42 följande:
    Så bra

Ville bara saga vad teet har för effekt så inte folk dricker mängder och inte förstår varför förlossningen inte startar

Basilikate skall tydligen vara till för att kunna starta nått.
    Det ska finnas någon specialdryck som ska kunna det.
    Personligen tror jag barnet kommer när barnet vill komma, men kan ju vara roligt o så om man föder tidigt eller ej.
    sen kan man ju omöjligt veta om den skulle komma då eller ej, :)

ska bli spännande o se hur folk mår efteråt med blödningar o så! 
  • Satiin
    Tigra79 skrev 2011-01-21 16:50:26 följande:
    Jag har provat mitt hallonbladste idag, ingen höjdare direkt, men jag dricker ju inte te i vanliga fall heller. Tänkte iaf avvakta ett par veckor till innan jag börjar på "riktigt".  Är i v 32+1 idag.

Tänkte att man kanske kunde köpa koncentrerad Juice och blanda det med téet istället för med vatten, för att slippa från den hemska smaken (så hemsk är ju inte smaken egentligen menför en som inte dricker te el kaffe så är det inget vidare iaf).
    går nog att experimentera med, en del tycker de är godare kallt. 

jag tycker om grönt te, men tycker iallafall det här är lite svårdrucket.
    men med lite kanel i blir det ok :) 
  • Satiin
    Längtandsfull skrev 2011-01-21 17:34:14 följande:
    Vad menar du med specialdryck??

Det finns ingerfärste, Basilikate, Mirakeldrycken osv.
    nog mirakeldrycken jag tänker på. 
  • Satiin
    Längtandsfull skrev 2011-01-21 20:58:25 följande:
    kryddnejlikote??
    Är det hallonbladste med kryddnejlikor i?
    Skall börja med det imon..
    ah, så silar man bara bort dem med tebladen sen!
Svar på tråden Vi som dricker hallonbladste