Mina Älskungar skrev 2011-10-11 16:44:33 följande:
Hemma med vårt mirakel, en veckan innan BF. Värkarna började natten till fredagen, vid 00:30 fick jag ont i magen, gick på toa o var lös, sedan var det 2-2 1/2 min mellan värkarna o vi åkte taxi kl 02:00. Kurva i 15-20 min sedan vart jag kvar på britsen då värkarna vart kraftigare o kraftigare, andades igenom dem o tänkte - En värk närmare jag får träffa bäbis...40 min efter att vi kom in födde jag honom knästående på 1 1/2 kryst. Blödde minimalt o blöder knappt ngt alls nu. Hade bara onda sammandragningar av livmodern de två första dygnen, men behövde ej tabletter. Nu har jag inte ont alls.
Dricker nu amningsthe som jag börjat med idag. (Kom hem i går kväll från Neonatalen på DS)
Not. När han föddes mådde han inte bra och han vart i ilfart intuberad o skickad till Karolinska neointensiv för vård. Flera hjärt-Ul och hjärn-Ul samt massvis med andra provtagningar gjordes, efter ett dygn vände det och vi kunde återvända till DS o neovård med övervakning. Deras teori är att han fick omställningsproblem fr livet i livmodern till livet utanför (grymtande andning, slö o slapp mm) kroppen arbetade som om den fortfarande var i livmodern)
Det var jobbiga ovissa timmar o första dygn o jag är överlycklig att vi bor i Sverige o kunde få träffa de bästa läkarna inom barn och hjärta. De hörde först blåsljud o misstanke om hjärtfel fanns med i utredningen av vår gosse. Som för övrigt nu mår bra, ska bara bli bättre på att äta så e vi på banan igen.
Fy det lät läskit det där, men grattis till din ögonsten
Håller tummarna att det fortfarande skall gå bra för er alla.
Vet dom varför han inte mådde bra? Vad berodde det på?
hallonbladste se skrev 2011-10-11 14:38:39 följande:
Det stämmer. Du har fortfarande en god effekt med hallonbladste. Ett annat alternativ till TE som främjar mjölkproduktionen är Nursing support. Skicka mig ett PM om ni är intresserade.
Vad är Nursing support?
telgebo skrev 2011-10-11 13:14:36 följande:
Vad jag förstått det så ja. Man blöder ju efter ett snitt också och det kan ju inte ha nån betydelse om det är vaginal födsel eller snitt.
Ja man blöder efter snitt iaf har jag alltid gjort med de två snitten jag gjort innan, så jag hade ju hoppats på att inte blöda massor sen.