• flaxa

måla med whiteboardpenna på kylskåp?

Jag vill skriva direkt på kylskåpet med whiteboardpenna men är osäker på hur hårt det sitter. Mardrömmen är ju att för alltid ha rester av en kom ihåg-lapp eller in inköpslista på sin kylskåpsdörr trots gnuggande
    Jag har dragit ett litet provstreck som gick att sudda bort efter ett dygn. Är det någon som provat och vet hur lätt/svårt det är att torka bort whiteboardpennor från kylskåp?

• Svar på tråden måla med whiteboardpenna på kylskåp?
  • Emmagumsan

jag gjorde det en gång.. det gick bort men i vissa ljus syntes det som vitare text istället.. om du förstår..

• CarlHerman

Jag gjorde så en gång. Det gick inte bort helt utan syntes hur noga  jag än skrubbade bort det, framförallt från vissa vinklar. Det hade kanske suttit längre än ett dygn, men nä jag hade inte vågat göra om det.

• SailorGirl

Jag har också gjort det och vissa pennor och färger gick bort, men inte andra. Inte så roligt när det var en hyresrätt.

• CarlHerman
    Emmagumsan skrev 2011-01-21 14:58:15 följande:
    jag gjorde det en gång.. det gick bort men i vissa ljus syntes det som vitare text istället.. om du förstår..
    Precis så var det för mig också
  • Kimban
    Stormorsan skrev 2011-01-21 16:10:04 följande:
    Särskilt röd WB penna har en tendens att fastna t o m på en WB-tavla.
    Till WB-tavlor finns det något medel man kan tvätta dom med, just för att få bort sådant som blir kvar men inte syns (hoppas ni fattar va ja menade) Man torkar med det medlet på en trasa så ser den ut som ny
    Om det funkar på kylskåp har ja ingen aning om inte heller om det finns i handeln.
  • Fyrbarnsmorsa

Finns speciella pennor som man kan skriva på glas med som går bort helt.

• mg79

Varför inte bara köpa en magnetisk "kom-i-håg-tavla" av whiteboard modell att ha på kylskåpet i stället??? (Finns bla på Claes Ohlssons). Jobbar inom skolan och där syns ofta vad den som haft lektionen innan skrivit på tavlan. Jag vet att städpersonalen har ett medel att ta bort det med, men det är nog ganska starkt och helt rent blir det nog aldrig... 

• Ana Maria

Det finns typ en skiva (tunn skiva) som man kan klistra på kylskopet som är en whiteboard, där man kan skriva

• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Vi har klistrat dit nåt white boardliknande...

• Ana Maria
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-21 16:20:02 följande:
    Var det jag menade med mitt inlägg ovanför
  • M Y L F
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-21 16:20:02 följande:
    Länk? Så att vi andra kan köpa liknade?
  • M Y L F

Jag läste att man kan ha kartplast som man kan klistra på kylskåpet som fungerar att skriva och sudda ut på. Ganska smart, då kan man ju byta ut när det blir fult.

Det ska jag gå och köpa och testa. 

• flaxa

Jag har en WB-tavla men tycker det skulle vara roligt att använda hela kylskåpsytan som skrivfält. Ni verkar ha olika erfarenheter men pennor för glas låter bra. De enda glaspennor jag känner till är de som man målar permantent på glas och porslin, antar att det inte är sånna du menar Krutmorsan.  Vet du/någon var man köper dem?
    Är det någon som provat kartplast? M Y L F: Återkom gärna när du testat!

Svar på tråden måla med whiteboardpenna på kylskåp?