• Stealth

Katt åt popcorn, farligt?

Nä jag tror inte katten dör, men katten satte i sig ungefär en stor näve popcorn, lämnade popcorn obevakat och *knaper* borta.

Men är det så bra för katter? Jag vet ju själv hur flagorna fastnar i munnen, de var dessutom saltade... så nu dricker han som fan.
    (och, han dricker cola om han får tag i det, ointressant tillägg, och nej han får såklart inte detta, han tar själv... )

Blir lite orolig för vätskebalansen bara, han dricker bara från tassen så det tar ju ett halvårr innan han fått i sig vatten...

Ja, det var kvällens fråga. Jag ska ringa agria ickeakutveterinären så fort telefonen startar upp, men det är ett par minuter kvar. 

• Svar på tråden Katt åt popcorn, farligt?
  • miss ly

Min katt tar popcorn ur skålen varje gång jag äter och han har de inte tagit någon skada på..

• Stealth
    miss ly skrev 2011-01-21 20:54:34 följande:
    Min katt tar popcorn ur skålen varje gång jag äter och han har de inte tagit någon skada på..
    haha nej men han åt ju så mycket! och saltade, knäppkatt.
  • miss ly

jag tror att du kan vara lugn... min knas kisse äter först ett tag sen putar han runt och jagar dom ett tag och sen fortsätter han äta :)

• Stealth
    miss ly skrev 2011-01-21 20:57:11 följande:
    jag tror att du kan vara lugn... min knas kisse äter först ett tag sen putar han runt och jagar dom ett tag och sen fortsätter han äta :)
    haha här käkar dom isbitar, om man går till frysen och ismaskinen och den låter så kommer det 4 katter RUSANDES för att få en bit som trillar vid sidan, så leker de och äter.

Bra diet, cola, popcorn, is. Billigt!
  • Ema86

katter är knäppa djur :D

min ena gillar spagetti o den andra äter mackor...... :S

• miss ly

Ha Ha katter e så roliga.. VI har 2 . Damen Coco en riktig ensamkatt som helst ligger själv i ett hörn och vill bara bli klappad av mig. Pojken Ralph e hel knasig. Han sover varsomhelst och hur som helst. Han kan  när som sätta sig på rumpan och vifta med framtassarna.. har vaknat på nätterna av att han sitter i vår säng och vinkar! Han är även en fena på att stänga dörrar! Han hoppar på baktassarna och puttar dörren med framtassarna. haha

• Stealth
    Ema86 skrev 2011-01-21 21:03:24 följande:
    katter är knäppa djur :D

min ena gillar spagetti o den andra äter mackor...... :S
    haha mackor? Ibland undrar man vad för planet de är ifrån! Min ena (de är 4) fick alltid makaroner och ketchup när han var liten, det var hans favvorätt och han tiggde makaroner som faaan, nu har jag fått dom att äta en sorts blötmat.
    Mackor, skön syn
  • Stealth
    miss ly skrev 2011-01-21 21:04:51 följande:
    Ha Ha katter e så roliga.. VI har 2 . Damen Coco en riktig ensamkatt som helst ligger själv i ett hörn och vill bara bli klappad av mig. Pojken Ralph e hel knasig. Han sover varsomhelst och hur som helst. Han kan  när som sätta sig på rumpan och vifta med framtassarna.. har vaknat på nätterna av att han sitter i vår säng och vinkar! Han är även en fena på att stänga dörrar! Han hoppar på baktassarna och puttar dörren med framtassarna. haha
    Han kanske kör teckenspråk

"Ge....mig....kärlek....NU!"

Telefonkö nu, vill bara kolla med dom vad de säger, det är ju en sån linje som inte är för akutfall så det känns bra att ringa för säkerhets skull
  • Icnivad

Mina katter (eller mina föräldrars, jag bor inte där längre) har alltid älskat både chips och popcorn. De har nog fått en del varje gång vi ätit det, och det har inte gått någon nöd på dem. Äldsta katten är nu 11 år, frisk och kry, inga popcornskador på honom.

• miss ly

Ha ha ja de skulle vara roligt att veta varför han gör så!

Återkom när du pratat med dom, kan varar intressant att veta om man ska gömma popcorna nästa gång man äter!

• tantS

Haha :D Min mors katt älskar choklad (faarligt?). När jag bodde hemma och va godisfreak vaknade jag flera gånger av att han fått upp byrålåda och satt med huvudet inne i godispåsen :P

Min egen katt jag har nu älskar ketchup!

Tror inte det är något farligt :P Är han törstig så dricker han!

• Stealth

Så, nu har jag svaret med!

Popcornflagor är inget problem  men de kan reta så de kräks tydligen. Som med allt annat olämpligt

salt däremot var ju mindre bra, men jag skulle bara se till att han dricker ordentligt nu efteråt och inge mera saltade popcorn, eller saltad mat, njurarna kan ta skada och så vidare. När det blir för mycket kan de ha svårt att dricka i sig tillräckligt, nu fick jag inget superrakt svar men typ, gör inte om det. (osaltade popcorn i mycket liten utsräckning kunde vara okej då... haha tur det då )

Sååå.... salta inte era katters mat, ge dom inte chips eller salta godisar och ja ni hänger med.

puh, då var kvällens dilemma avslutat

• Soppan88

Min hund gillar popcorn, blir rätt sur om han inte får smaka lite. Tror visst han är lite bortskämd =S

Hade en katt förut som hellre åt tomat och gurka än sin blötmat, ketchup gillade han också..
    Han brukade även sno bullar och gömma dem i bokhyllan! Skum katt det där =)

Svar på tråden Katt åt popcorn, farligt?