• Filoso Fisken

Mjuka söta ovanliga pojknamn!

(Och jag är inte gravid, bara namnintresserad)

Jag gillar pojknamn som är:
    - Ovanliga
    - Mjuka/söta
    - Inte för långa, men mer än två bokstäver.

Favoriter jag har är Rio och Milo, men det vore kul med fler förslag
    (gärna utan "io" eftersom att det blir lite tjatigt). Och inga såna där överdrivet uttjatade namn som Alvin, Liam och sådant *spyr lite*.

Anyone up for the challenge?
  • Svar på tråden Mjuka söta ovanliga pojknamn!
  • Emelianfian

Silas är rätt sött..
    Min son heter Felix...kanske inte riktigt vad du tänkt dig men det är inte så vanligt längre vet ingen annan som har det namnet på sin son..

♥ en dotter 071207 - en son 090129 ♥
  • April 99

Williot är gulligt tycker jag, blandning mellan william och elliot. där jag sökte på det så fanns bara 2 bärare i sverige...snacka om ovanligt Flört

• MomInLove

Shion tycker jag är vackert. Det är japanskt. :)

• Mymlan80

Mitt favoritnamn är Mandor.
    Men sambon gillar det inte så det kommer aldrig nåt av våra barn få heta...

Välkommen Liten 091203
  • Svennis
    Filoso Fisken skrev 2011-01-24 11:15:28 följande:
    När det gäller Alve... så var jag faktiskt lite förtjust i namnet förut.. tills min mamma sa att det låter som "Alvedon". Då kändes det inte lika roligt längre!
    Haha! Vi hade inte en tanke på det när vi gav vår yngsta son det namnet. Det fick vi höra senare av barnens kusin ("nu måste vi börja säga Alvedon, vi har alltid sagt alve"), Tror inte att någon av oss i familjen, släkten eller våra vänner reagerat på det. Ingen har sagt något iallafall, och vi tänkte inte på det förrän hon påpekade det.

Vad jag däremot stör mig på är att folk tar för givet att vi gav honom namnet Alve som en pojkversion av Alva. Jag skulle aldrig döpa mitt barn till Alva....  Alve är ett gammalt fornnordiskt namn. Vi ville ha in lite norsk touch i familjen, gubben är ju genetiskt sett 7/8 dels norsk
  • Poulain

Mille, Elis, Sigge, Truls, Frans, Theo (fast det är rätt vanligt)

• Rocktroll

Min kusins son heter Niilo. Det tycker jag är jättefint Glad finskt därav dom två i-na, men går ju att göra svenskt NILO.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Dalva

Vår son heter Emil, men med dansk/franskt uttal (som Émile) då pappan är dansk.

Svar på tråden Mjuka söta ovanliga pojknamn!