Avocado brun i sallad?
Hur kan man undvika att avokadon inte ska bli brun i sallad?
Jag gjorde en sallad idag vid lunchen och nu vid middagen var avocadon brun......
Kan man äta den ändå eller är den förstörd då?
Hur kan man undvika att avokadon inte ska bli brun i sallad?
Jag gjorde en sallad idag vid lunchen och nu vid middagen var avocadon brun......
Kan man äta den ändå eller är den förstörd då?
Det går bra att äta den ändå..lite som när äpplen blir bruna Men för att undvika det så kan man ha lite citronsaft på...
Inga problem, ställ in den i kylen bara.
Jag är avocadoälskare och har ätit väldigt mycket avocado i mina dar... Ingen expert för det men jag har ju lite erfarenhet Överhuvudtaget tycker jag att grönsaker och frukt ska skäras upp så kort tid innan de ska ätas som möjligt. Det blir fräschast så och dessutom bevaras vitaminerna bäst. När det gäller avocado tycker jag det är extra viktigt att inte skära upp den förrän precis innan den ska ätas. Den är absolut godast färsk! Citronsaft fungerar skapligt men jag vill inte dränka all min avocado i citron.
Gör lite mindre sallad istället så slipper du spara eller slänga Eller ät mer sallad...
Förresten, om du nu absolut vill skära upp avokadon långt innan den ska ätas eller om du gärna vill spara den - borde det inte funka med vilken frukt eller grönsak som helst som är lite sur? Tomat, lime, kanske äppelcidervinäger? Prova och rapportera
Eller servera avokadon vid sidan av så måste du inte slänge hela salladen...
Men som sagt, helst ska grönsaker vara nyuppskurna.
Citron på....